کارشناس آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و با هدف غربالگری مناطق آلوده و آگاهی از  وضعیت آلودگی دام های استان یزد به انواع انگل های لوله گوارش و دستگاه تنفس و همچنین آگاه‌سازی دامداران از عواقب بیماری‌های انگلی و روش‌های پیشگیری از ابتلای دام‌ها به این بیماری‌ها با بهره گیری از سیستم GISدام به صورت تصادفی از مکان های پرورش گوسفند و بز نمونه گیری انجام گرفته و جهت مطالعه EPG ( شمارش تعداد تخم انگل در مدفوع ) و LPG( شمارش تعداد لارو انگل در مدفوع ) در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

مهندس حمید ابوالحسنی تصریح کرد: بیماری های انگلی روده ای در دام های سبک به صورت مزمن علی رغم اشتهای مناسب دام به غذا، منجر به لاغری تدریجی دام و درنهایت بر اثر بی توجهی به درمان، منتهی به مرگ دام ها می شود.

وی در پایان افزود: آلودگی های انگلی که در انواع دام رواج دارند در صورت انتشار و پیشرفت می تواند خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد نموده و علاوه بر آن از طریق انتقال به جوامع انسانی بهداشت عمومی را به خطر اندازد. لذا اجرای مستمر این طرح به منظور پیشگیری و مبارزه با آلودگی های انگلی دام حائز اهمیت فراوانی می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا