همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

     به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، محمد امين سازگارنژاد در همايش مديران ستادي و استاني به تشريح سياست ها و برنامه هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور متناسب با رويكردهاي برنامه هاي دولت تدبير و اميد در حوزه اشتغال پرداخت.

وي بيان داشت: در نقشه راهي كه در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تدوين شده است همه مديران و كارشناسان در تصميم سازي و تصميم گيري مشاركت نموده و همه با هم فكري و شناخت مسير و با خرد جمعي در اجراي برنامه ها تلاش مي نمايند .

سازگارنژاد اظهار داشت : با توجه به تغيرات تكنولوژي و تحولات بازار كار بيش از هرزمان ديگري به خلاقيت ، نوآوري و رفتار خلاقانه مديران اجرايي نياز است و بايد تلاش كرد با خرد جمعي در حوزه صف و ستاد با نگاه تحول گرايانه آموزش هاي فني و حرفه اي را با مشاركت ذي نفعان در كشور در تمام سطوح  نهادينه کنیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش ديگري از سخنان  خود به نقش نيروي انساني در توسعه كمي و كيفي آموزش ها تاکید کرد واز مديران ستادي و اجرايي خواست با توجه به جايگاه سرمايه انساني سازمان به ويژه مربيان كه از اركان اصلي سازمان هستند از هيچ كوششي جهت ارتقاء اين سرمايه گرانقدر فرو گذار ننمايند .

وی در بخش ديگري از سخنان خود نكات مهمي را در حوزه كيفيت بخشي به آموزش ها و انطباق آن با بازار كار بیان کرد و از مديران ستادي و اجرايي خواست  بازاريابي براي مهارت آموزي را با مشاركت ذينفعان با رويكردي اثر بخش در اولويت برنامه هاي خود قراردهند و نسبت به اجرايي نمودن آن با ايجاد ساختاري منسجم اقدام نمايند .

سازگارنژاد اظهار داشت : توجه به حوزه IT  و ICT   كه امروزه همه مشاغل را تحت تاثير قرار داده است امری مهم می باشد ، در اين راستا با ارتباط فعالي كه با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات برقرار كرده ايم شاهد تحولات سازنده اي در طراحي و اجراي پروژه هاي شبيه سازهاي مجازي ،CCT    و غیره هستيم و تلاش می کنیم با ايجاد يك مركز تخصصي امنيت شبكه نسبت به تسريع و تسهيل فرآيندهاي نظام آموزش و پژوهش و مالي سازمان اقدام کنیم.

 وی به بهره وري منابع و استفاده درست از اعتبارات و رعايت صرف و صلاح كشور و بيت المال بر توسعه مشاركت بخش خصوصي در نظام آموزش مهارتي كشور تاكيد نمود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا