معاون دانشجويي و فرهنگي دانشگاه علم و هنر ضمن تشريح رويكردها و برنامه‌هاي فرهنگي اين دانشگاه در سال جديد، اعلام كرد: براي سومين سال متوالي شهريه‌ي خوابگاه‌هاي دانشجويي اين دانشگاه كه اخيراً نيز تجهيز شده است، افزايشي نداشته است.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علم و هنر، دكتر "ميرمحمد اسعدي" با اشاره به رويكرد جديد دانشگاه علم و هنر در زمينه برنامه‌هاي فرهنگي، تصريح كرد: از آنجايي كه بيشترين ارتباط دانشجويان با اساتيدشان است، براساس اين رويكرد برخي از فعاليت‌هاي فرهنگي به گروه‌هاي آموزشي سوق داده شده و گروه‌هاي آموزشي و اساتيد در اين رابطه با معاونت دانشجويي و فرهنگي همكاري مي‌كنند.

وي يكي ديگر از رويكردهاي دانشگاه را برقراري ارتباط قوي‌تر و دو سويه دانشگاه با اولياي دانشجويان است كه نه تنها در رفع مشكلات احتمالي دانشجويان موثر بوده بلكه گاهاً راهگشاي دانشگاه براي ارائه خدمات بهتر به دانشجويان بوده است.

وي اشاره به موضوع اشتغال حين تحصيل دانشجويان نيز گفت: دانشگاه در همين راستا سعي كرده است كه مراسم‌ها و برنامه‌هاي دانشگاه را با مديريت و نظارت دانشگاه از طريق دانشجويان اجرا كند كه تجربه موفقي براي دانشگاه و دانشجويان بوده و دانشجويان در قبال فعاليت خود در اين رابطه حق الزحمه نيز دريافت مي‌كنند.

اسعدي در رابطه با بحث‌هاي رفاهي دانشجويان نيز با بيان اين كه دانشگاه علم و هنر خود را متعهد به اين مي‌داند كه به تمامي متقاضيان خوابگاه ارائه كند، اظهار كرد: خوشبختانه در سال تحصيلي جديد نيز شهريه خوابگاه‌هاي دانشگاه براي سومين سال متوالي افزايشي نداشته است و دانشگاه در اين رابطه سوبسيد مي‌دهد.

وي با اشاره به تجهيز خوابگاه‌هاي دانشگاه در تابستان گذشته، خاطرنشان كرد: در حال حاضر دانشگاه داراي هفت خوابگاه براي دانشجويان پسر و دختر و يك خوابگاه ويژه دانشجويان تحصيلات تكميلي است.

معاون دانشگاه در ادامه نيز از اعطاي تسهيلات با كارمزد چهار درصد به دانشجويان از محل صندوق رفاه و براساس ضوابط وزارت علوم خبر داد و گفت: معاونت دانشجويي و فرهنگي دانشگاه در سال تحصيلي جديد با اهتمام بيشتري موضوع ازدواج دانشجويي را نيز دنبال خواهد كرد و حمايت‌هاي خوبي را براي اين برنامه مد نظر قرار داده است.

اسعدي با اشاره به تغييرات صورت گرفته در سلف سرويس و بوفه‌ي دانشگاه از سال گذشته، عنوان كرد: خوشبختانه با اين تغييرات، خدمات با بهترين كيفيت و ارزان‌ترين قيمت در اختيار دانشجويان قرار مي‌گيرد به نحوي كه بعضاً خانواده دانشجويان بومي نيز از اين خدمات بهره مي‌گيرند.

وي به كلاس‌هاي فوق برنامه فرهنگي براي دانشجويان نيز اشاره كرد و گفت: هر ساله بر طبق اعلام نياز دانشجويان، اين قبيل كلاس‌ها با كمترين هزينه در موضوعات مختلف در دانشگاه برگزار مي‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا