رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی ضمن تسلیت درگذشت مرضیه حدیدچی دباغ گفت: مرحومه دباغ کارنامه بسیار درخشانی در مبارزه و مقاومت دارد.
 
به گزارش یزد فردا  به نقل از ایرنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در این پیام آورده است: درگذشت خانم مرضیه حدیدچی دباغ باعث تاسف و تاثر خاطر گردید، بانوی بزرگواری که کارنامه بسیار درخشانی در مبارزه و مقاومت دارد، و پس از پیروزی انقلاب نیز در هر سنگری، منشا اثر بوده تا جامعه باور کند که زنان مسلمان، مدیران کارآمدی هستند.
 
وی در این پیام آورده است: با آرزوی علو درجات، برای آن فقیده سعیده، صبر و اجر بازماندگان را از خدای متعال خواستارم و به خانواده محترم، به خصوص دخترشان، تسلیت می گویم.
 
مرضیه حدیدچی (معروف به طاهره دباغ) از مبارزان انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه ) در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) درگذشت .
 
مرحوم دباغ از زندانیان سیاسی، فعال مبارز مسلحانه با حکومت پهلوی قبل از انقلاب ایران و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران است.
 
وی در سال 1318 در همدان بدنیا آمد، سه دوره نماینده مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی بود . همچنین در سال های اخیر از اعضای شورای مرکزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی و مدرس واحد معارف اسلامی دانشگاه علم و صنعت بود.
 
مرحوم دباغ که نشان ایثار داشت به همراه آیت الله جوادی آملی و محمد جواد لاریجانی یکی از سه نماینده‌ای بود که پیام امام خمینی (ره) را به گورباچف رساند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا