یزدفردا:مدیرکل، معاونین و مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با آیت ا... ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کردند.

یزدفردا:مدیرکل، معاونین و مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با آیت ا... ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، فاطمه دانش یزدی در این ابتدای این دیدار ضمن تشکر از حمایت ها و همراهی آیت ا... ناصری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار امیدواری کرد: ثبت بافت تاریخی شهر یزد می تواند، این شهر کهن و تاریخی را به بهترین نحو به جهانیان معرفی نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد افزود: اجرای طرح هایی در راستای بهبود روند زندگی در بافت تاریخی با نظارت و تأیید اداره کل، همچنین معرفی یزد به عنوان شهر نساجی و میبد به عنوان شهر زیلو می تواند از جمله مهمترین مباحثی است که در سال جاری در حال بررسی است.

وی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان ساخت: با توسعه و ترویج صنایع دستی و پیشبرد اهداف این حوزه می توان در زمینه اقتصاد مقاومتی اقداماتی شایسته به عمل آورد. 

در ادامه آیت ا... ناصری امام جمعه یزد با تقدیر از عملکرد میراث فرهنگی، توجه بیشتر به نکات فرهنگی را یادآور شد و افزود: گردشگران خارجی می توانند به عنوان سفیران فرهنگی زمینه ترویج فرهنگ ناب یزد و پیشینه فرهنگی ایران اسلامی را ایجاد نمایند.

وی با اشاره به آیه شریفه "قُل سیروا فِی الأرض" توجه به گردشگری و سفر را در دین مبین اسلام متذکر شد و اظهار داشت: فرهنگ غنی ایران اسلامی تأثیر گذار است اما تهدیدی نیز وجود دارد و آنکه فرهنگ اروپا بر مردم ما تأثیر بگذارد که خوشبختانه این تهدید به دلیل نوع گردشگران ورودی به استان یزد کم رنگ است.

امام جمعه یزد با ذکر تمثیل هایی از بافت تاریخی گفت: ضرورت دارد بافت تاریخی حفظ و احیا گردد و مرمت آن بر اساس دستورالعمل ها و قوانین جاری میراث فرهنگی صورت پذیرد.

وی این نکته را نیز متذکر شد که در مرمت و احیای بافت و خانه ها و اماکن سنتی یزد بر معنویت و مهندسی فرهنگی آن نیز توجه شایانی گردد و همچنین برنامه ریزی های لازم به منظور پیشگیری از ناهنجاری های احتمالی صورت گیرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا