دکتر مهران فاطمی

یزد فردا،مهران فاطمی"جغرافیدان و مدیراسبق سازمان جوانان استان یزد .بزرگترین مجموعه مردم نهاد کشوری در حوزه ازدواج جوانان،شبکه فعالان ازدواج موسوم به "شفا "می باشد که در سال 88در یزد افتتاح گردید درهمان اوایل انتصاب جناب طالبی به معاونت سیاسی، جلسه ای را به اتفاق اعضای هیات مدیره با ایشان داشتیم و از مشکلات و موانع سر راه برایشان گفتیم بگذریم که پس از تهدید لطیف به تعطیلی مجموعه! قولهای مساعدت و همکاری داده شد منتها پس از آن جلسه، حداقل درخواستهای شفا که تثبیت مکان مجموعه و تمدید اعتبارنامه آن بود با مشکل روبرو گردید ومتعاقب آن دیدار،جناب عفتی مدیر کل بهزیستی با حکم قضایی اقدام به تخلیه مکان و مصادره اموال ودفتر امور اجتماعی استانداری نیز ما را در هزارتوی تمدید اعتبار نامه سرگردان نمودند!

ناگزیر شکوه به استاندار محترم جناب میرمحمدی بردیم ایشان با متانت و حوصله صحبتهایمان را گوش دادند و بلافاصله موضوع را پیگیری نمودند؛ چند روز بعد اعتبارنامه ما تمدید شد ، اموال مجموعه برگشت و مقرر گردید مبلغی حدود 30 میلیون تومان بابت هزینه هایی که شفا در ساختمان متعلق به بهزیستی نموده بود توسط جناب عفتی پرداخت گردد که تاکنون علی رغم پیگیریهای صورت پذیرفته، ریالی پرداخت نشده است!؟

اداره کل ورزش و جوانان نیزدر این میان صرفا به حوزه ورزش آن هم نصفه نیمه می رسد و حوزه جوانان به معنای واقعی سرش بی کلاه مانده است و یا اگر اقداماتی داشته ما بی خبریم!
چند روز قبل که خدمت استاندار محترم بودم از عدم همراهی اداره کل بهزیستی و ورزش و جوانان گلایه نمودم که ایشان قول پیگیری موضوع و تذکر را دادند همه اینها را نه از باب صرفا گلایه که از باب تذکر عرض نمودم که مشکلات اجتماعی دامنگیر یزد بویژه در حوزه ازدواج جوانان همتی دوچندان و اقدام و مساعدتی مضاعف را می طلبد و یا حداقل به قول معروف:

چو وا نمی کنی گرهی خود گره مباش
ابروگشاده باش چو دستت گشاده نیست!

در این میان ضمن تشکر از استاندار محترم بر خود فرض می دانم بعنوان نایب رییس هیات مدیره مجموعه شفا از اقدامات ارزشمند و ستودنی دادگستری استان در حوزه ازدواج و طلاق صمیمانه تشکر نموده و برای فعالتر عمل نمودن مجموعه بهزیستی،ورزش و جوانان،فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر اموراجتماعی استانداری و .... دعا نمایم!


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا