دکتر اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی از تایید صلاحیت کاندیداهای پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد.

 در هفته ی گذشته با انتشار نامه دبیر شورای نگهبان مبنی بر عدم تایید صلاحیت کاندیداهای اقلیت های دینی در شهرهای با اکثریت مسلمان خبرساز شده بود و تا آنجا پیشرفت که سخنگوی شورای نگهبان در اظهار نظری ضمن اشاره به سپنتا نیکنام عضو فعلی و زرتشتی شورای شهر یزد اشتباها او را رییس شورای شهر معرفی و خبر از عدم تایید صلاحیت وی در انتخابات پیش رو داد.

  در همین حال امروز نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی از تایید صلاحیت کاندیداهای پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد.


 اسفندیار اختیاری گفت :  بر اساس اظهارات روسای هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراها در استان‌های مختلف، صلاحیت کاندیداهای پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها تایید شده و آنها در کنار سایر کاندیداها برای عضویت در شوراهای شهر در معرض رای مردم قرار می‌گیرند.

 پیش از این ابلاغیه شورای نگهبان درباره صلاحیت کاندیداهای اقلیت‌های دینی در شوراها علیرغم تصریح قانون فعلی مورد اعتراض اختیاری نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته بود که رییس مجلس در پاسخ به نامه وی، از هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراها خواست تا در این زمینه طبق قانون عمل شود.


ایسنا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا