ظهور رسانه های تصویری باعث زوال و انقراض پر شتاب دوران کودکی است. زوالی که به موجب گسترش افسارگسیخته وسایل ارتباط جمعی و متأسفانه تکرار تجربه نافرجام غرب، یعنی عدم کنترل و نظارت بر دنیای کودکان در مقابل دنیای ناشناس تکنولوژی، سبب آسیب های گسترده ای شده است.

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، جلسه بررسی کنترل حضور فرزندان در فضای مجازی توسط خانواده ها با حضور محمدرضا پیرنیا مدیرعامل  فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزدو محسن بختی مدیرعامل شرکت نفوذناپذیران  برگزار شد.

محسن بختی با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت نفوذ ناپذیران درباره امنیت اطلاعات و زیر ساخت شیکه های رایانه ای گفت:عصر تکونولوژی، عصر ارتباطات، دنیای دیجیتال و ... واژه هایی هستند که جهت توصیف جهان کنونی، فارغ از تفاوت های توسعه یافتگی و جهان سومی، مورد استفاده قرار می گیرند، چرا که در دهکده جهانی، هر یک از کشورها به سهم خود در تلاشند تا با ورود به عرصه جدید ارتباطی، گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. در این میان، کشور ما نیز از این قافله عقب نمانده و امروز حتی در دورافتاده ترین روستاها و شهرهای کوچک، استفاده از وسایل ارتباط جمعی جدید چون، اینترنت، ماهواره (علی رغم محدودیت های ایجاد شده) و گوشی های هوشمند به امری طبیعی تبدیل شده است.

لذا باید با آموزش به خانواده ها برآن باشیم تا خطرات جانبی که با این وسایل ارتباطی وجود دارد دامن خانواده های یزد ی را نگیرد و از عواقب نافرجام پیشگیری کنیم.

در ادامه ی این جلسه محمدرضا پیرنیا مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت : سوالی که ممکن است ذهن هر خانواده ای را درگیر خود کند این است که تکنولوژی وارداتی فضای مجازی  ، تا چه اندازه سبب ایجاد مسائل و مشکلاتی برای فرزندان ما می شود که ضروری است جهت حل آنها اندیشه کنیم؟ ما باید دنبال اتخاذ تدابیری باشیم که مشکلات فرزندان مان با ورود به این فضاها، به ویژه مشکلات کودکان را شناسایی کرده و برای حل آن ها چاره اندیشی کنیم.

محمدرضا پیرنیا با اشاره به ضرورت افزایش سواد شهروندی افراد جامعه گفت : سازمان بنابر ماهیتی که دارد در تلاش است تا با برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه والدین، نحوه کنترل حضور فرزندان درفضای مجازی را به ایشان آموزش دهد.

 

در پایان این جلسه مقرر شد تا تفاهم نامه ای مبنی بر، برگزاری سمینار ، کارگاه های آموزشی ، کلاس های فرهنگی و اهدای پکیج آموزشی به شهروندان فی مابین سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و شرکت نفوذ ناپذیران به امضا برسدکه متعاقبا به سمع شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا