روز شنبه14بهمن ماه و همزمان با سومين روز از دهه فجر؛واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی سرو اردکان (چادرملو) در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور،جمعي از وزرا و استاندار يزد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد ، این طرح با هدف تامین برق مورد نیاز طرح های فولادسازی منطقه در جوار مجتمع گندله سازی اردکان با ظرفیت اسمی تولید برق ۵۰۰ مگاوات احداث شده است.
شايان ذكر است مدت اجرای اين طرح ۴۲ ماه بوده است و کل سرمایه گذاری در نظر گرفته شده برای این پروژه ۲۶۵ میلیون یورو مي باشد، كه در قالب دو واحد گازی و یک واحد بخار بهره برداری خواهد شد.
نیروگاه چادرملو شامل انجام طراحی و خدمات مهندسی، تامین و ساخت تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب و راه اندازی یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت اسمی ۵۰۰ مگاوات است.
این طرح شامل دو واحد توربین ژنراتور گازی با ظرفیت ۱۶۶ مگاوات و یک واحد توربین ژنراتور بخار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است.
واحد گازی شماره یک طبق برنامه در تیرماه سال ۹۳ راه اندازی شد و در شبکه سراسری قرار گرفت و واحد گازی شماره دو،‌ طبق برنامه در شهریور سال ۹۳ راه اندازی شد.
واحد بخار نیز در اردیبهشت ماه ۹۵ راه اندازی شد و با راه اندازی این واحد، راندمان کلی نیروگاه از ۳۲ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافت.
در مراسم افتتاح این پروژه، معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار یزد و معاونان وی،نمايندگان استان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استان یزد و شهرستان اردکان حضور داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا