به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: کارگاه آموزش داستان‌نویسی با موضوع «داستان را چطور بنویسیم» از سری کارگاه‌های شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» با استقبال نویسندگان، مربیان، نوقلمان، هنرجویان و علاقه‌مندان به ادبیات در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار شد.
کوچگ زاده افزود: در بخش اول کارگاه، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی‌‌ ـ به تبیین روایت داستانی و برخی از عناصر و تکنیک‌های داستان‌نویسی پرداخت و قوانین و فرمول کلی چگونه نوشتن را آموزش داد. 
وی گفت: در این کارگاه همچنین در خصوص شناخت زبان معیار، نوشتن ساده و راحت و این که چرا نوشتن سخت و حرف زدن راحت است مطالبی را بیان شد.
کوچک زاده گفت: بخش دوم کارگاه به قصه‌خوانی اختصاص داشت که تعدادی از نویسندگان داستان‌های خود را خواندند و مورد نقد و بررسی قرار گرفت و راهنمایی‌های لازم توسط استاد ارائه شد.
رئیس حوزه هنری یزد ارتقای سطح کیفی آثار نویسندگان، افزایش مهارت‌های خلاقانه نویسندگی، انتقال تجربه‌های ارزشمند نویسندگی به جوانان، ایجاد زمینه شکوفایی استعداد‌های جوان و حمایت از نوقلمان برای حضور در جشنواره‌های ادبی از اهداف برگزاری این کارگاه اعلام کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا