در خصوص بار ترافیکی در نقاط مختلف یزد با بیان اینکه سه نقطه پر ترافیک یزد اصلاح شد، گفت: میدان سید حسن نصرالله یکی از این نقاط بود که شاهد ترافیک سنگین در آن بودیم و نارضایتی مردم را به دنبال داشت و پلیس نیز در این خصوص با مشکل مواجه بود که با تبدیل این میدان به چهار راه مشکل و گره ترافیکی در آن حل شد.

وی با اشاره به اینکه میدان مهدیه یکی دیگر از نقاطی بود که گره ترافیکی در آن وجود داشت، ادامه داد: این میدان هم در صبح و هم در بعدازظهر در بازه زمانی پر ترافیک با مشکل مواجه می‌شد و حتی میدان‌ امام حسین(ع) و بلوار منتظر قائم را نیز درگیر می‌کرد که با اصلاح هندسی و تعریض میدان مشکل ترافیکی این نقطه از شهر نیز برطرف شد.

معاون فنی مهندسی پلیس راهور استان یزد عنوان کرد: اصلاح و تعریض میدان شهدای محراب نیز برای حل مشکل ترافیکی در حال انجام است و تاکنون تقریبا 50 درصد کار و برنامه‌ریزی برای اصلاح آن انجام شده است.

وی در خصوص نقاطی که بیشترین بار ترافیکی را در طول روز دارد، گفت: بلوار باهنر از نقاطی است که بیشترین حجم ترافیکی را در یزد دارد و تقریبا از ساعت 11 صبح تا یک بعدازظهر و از ساعت 5 بعدازظهر تا 9 شب بار ترافیکی زیادی را دارد.

زارع ادامه داد: میدان اطلسی، میدان عالم و میدان دانش آموز نیز به واسطه محیط های آموزشی اطرافشان به صورت مقطعی با بار ترافیکی زیاد مواجه می‌شوند و در نقاط دیگر شهر مشکل خاصی وجود ندارد و چنانچه ترافیکی نیز مشاهده شود ناشی از دور زدن یا پارک کردن خودرو است.

وی در خصوص نقاطی در یزد که نیاز به اصلاح هندسی دارند، عنوان کرد: میدان معلم و میدان اطلسی از جمله این موارد هستند که البته فعلا برنامه‌ای برای اصلاح آنها در دستور کار نیست.

منبع:یزدآوا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا