یزدفردا : سعیده بهادر زاده " در ادامه این نشست با اشاره به اثرگذاری دوره کودکی و پیش‌دبستانی در آینده فرزندان این مرز و بوم اظهار داشت: متاسفانه در طول سال‌های متمادی به این دوره توجه خاصی نشده بود اما اکنون مدتی است که این مهم اهمیت خود را در جامعه پیدا کرده بنابراین باید برای آن تقویت آن محتواسازی انجام شود.
وی با بیان اینکه موضوع هویت بسیار حائز اهمیت است، افزود: این مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مدنظر قرار گرفته و این همایش نیز در راستای اجرای سند تحول بنیادین برگزار می شود.
بهادرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند برگزاری همایش یادآور شد: فراخوان این همایش از اردیبهشت‌ماه سال جاری منتشر شد و به دنبال آن ۲ هزار و ۱۹۹ اثر به دبیرخانه همایش در یزد رسید.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: این آثار شامل ۴۱۵ مقاله علمی، ۱۱۸ فیلم کوتاه، ۱۴۵ اثر در حوزه آواها و نواهای بومی و محلی، ۱۲۵ دکلمه خوانی، ۲۳۵ اثر قصه گویی و هزار و ۱۶۱ عکس از ۳۸۷ نفر بوده است.
وی یادآور شد: از بین آثار ارسال شده، ۲۰۰ اثر انتخاب شده و ۵۲ مقاله در قالب سخنرانی طی دو روز برگزاری همایش ارائه می شود.
بهادرزاده همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از ۲۰ اثر برگزیده در این همایش با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد.
وی همچنین از برگزاری ۱۱ کارگاه جنبی آموزشی در حاشیه این همایش خبر داد و افزود: نزدیک به ۳ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت آموزش در این دو روز انجام خواهد شد.
دبیر نخستین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی یادآور شد: در این همایش، علاوه بر وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی، ۱۵۰ مهمان از جمله مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های مختلف کشور، معاونان آموزشی ابتدایی استان‌ها، رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان‌ها و جمعی از مربیان و آموزگاران دوره پیش‌دبستانی حضور دارند.
وی ادامه داد: در پایان این همایش مجموعه برنامه‌ها، مقالات و کارگاه‌های آموزشی در قالب یک بسته آموزشی در اختیار مراکز پیش‌دبستانی قرار خواهد گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا