در راستای حفظ بهداشت عمومی جامعه و سلامت هم وطنان در ایام نوروز، بازدید و نظارت کارشناسان دامپزشکی از کلیه مراکز تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی در این ایام تشدید می گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: با توجه با اینکه یکی از پایه های اساسی تشکیل دهنده سبد غذایی خانوار، مواد پروتئینی مخصوصا با منشاء دامی است؛ که در طول مناسبت ها به ویژه در ایام عید با افزایش مصرف رو به رو می گردد؛ همه ساله اداره کل دامپزشکی استان اقدام به اجرای طرح تشدید و کنترل نظارت های بهداشتی ویژه نوروز می نماید.

علی اکبر حدادزاده تصریح کرد: در این طرح کلیه مراکز تحت پوشش اداره کل دامپزشکی، از قبیل: کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، رستوران ها و فروشگاه های پروتئینی و نیز خودروهای ویژه ی حمل فراورده های خام دامی از نظر کیفیت و رعایت نکات بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرند و فراورده های خام دامی که قابلیت مصرف نداشته باشند؛ از دسترس عموم مردم خارج و معدوم می گردند.

وی افزود: شایان ذکر است طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز از تاریخ  23 اسفند ماه 97 آغاز و تا 16  فروردین ماه 98  با بکار گیری 13 اکیپ بازرس بهداشتی ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا