یزدفردا:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ برنامه کلی دولت، به ثبات رساندن قیمت خودرو است، برای تحقق این مهم چند گام لازم است که نخستین آن، به تعادل رسانیدن تولید خودرو است.

به گزارش یزدفردا  به نقل از ایرنا، «رضا رحمانی» ‌امروز (چهارشنبه) ‌بعد از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: ‌تولید خودرو پس از نوسان هایی در ماه های گذشته، اکنون به تعادل رسیده و به طور مرتب انجام می شود.

رحمانی ادامه داد: ‌قیمت خودرو نیز در هفته های گذشته - به جز دیروز که با مسبب آن برخورد خواهد شد - روند کاهشی به خود گرفته بود.

وی بیان داشت:‌ طی دستوری به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش قیمت برخی محصولات یکی از خودروسازان در روز گذشته در دست بررسی است که آیا ناشی از اشتباه سیستمی بوده یا دلیل دیگری داشته است.

وزیر صنعت تصریح کرد: ‌اگر این افزایش قیمت ها برخلاف مصوبات بوده باشد، به شدت با آن برخورد خواهیم کرد و در صورتی که اشکال سیستمی بوده باشد نیز باید دلیل آن بررسی شود.

وی همچنین در خصوص افزایش مجدد قیمت روغن موتورهای خودرو، تاکید کرد:‌ هرگونه افزایش قیمتی بیش از مصوبه ستاد تنظیم بازار تخلف است که در این زمینه به صورت میدانی با متخلفان برخورد می شود.

افزایش قیمت مرغ

وی در خصوص افزایش قیمت مرغ در روزهای گذشته نیز گفت:‌ وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه های مربوطه بر مبنای محاسبات خود در هفته های گذشته درخواست افزایش قیمت تا ۱۴ هزار تومان در هر کیلوگرم را داشته اند و کمتر از آن را به صرفه نمی دانستند.

رحمانی خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه، ستاد تنظیم بازار نیز به بررسی آنالیز قیمت ها پرداخته و قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان را در هر کیلو پذیرفت.

وی بیان داشت:‌ اینکه اکنون قیمت مرغ نوسان دارد، بخشی ناشی از عرضه و بخشی هم به دلیل سوء استفاده عده‌ای است و این موضوع از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی در دست بررسی است.

رمز ارزها

عضو کابینه دولت در پاسخ به ایرنا در خصوص رمزارزها افزود:‌ اکنون دولت استخراج ارزهای مجازی را به رسمیت شناخته، اما نحوه بهره برداری از آن مشخص نیست و ممکن است استخراج شده و صادر شوند.

رحمانی درباره موضوع تفکیک وزرات صنعت، معدن و تجارت نیز گفت:‌ این موضوع در مجلس در حال بررسی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا