شهردار یزد ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر شهرداری با حوزهای مختلف جهاد دانشگاهی یزد، خواستار ورود جهاد دانشگاهی به حوزه آموزش شهروندی به صورت تخصصی شد.

جمال الدین عزیزی که به مناسب سی و نهمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد حضور یافته بود، در دیدار با رئیس و معاونان این سازمان با تبریک این مناسبت، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی غیر دولتی طی چهار دهه اقدامات خوب و قابل تاملی داشته است.

شهردار یزد گفت: انتظار و درخواست شهرداری یزد از این نهاد انقلابی این است که بنا به وظیفه ذاتی و رسالت خود امور شهرداری را در حوزه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی یاری رساند و شهرداری نیز آمادگی دارد که این حوزه ها در امور شهر و شهروندی قرار گیرد.

عزیزی با مبارک دانستن مقارن شدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با روز خبرنگار، عنوان کرد: معتقدیم که بسیاری از مسائل شهری با آموزش و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب قابل برطرف شدن است.

وی پیشنهاد تشکیل حوزه مشخصی تحت عنوان آموزش شهروندی در جهاد دانشگاهی یزد را مطرح کرد و گفت: جهاد دانشگاهی میتواند با انعطاف بیشتری در این حوزه ها فعالیت کند و در موضوعات مختلف اعم از آموزش، فرهنگ سازی، به روزرسانی و دریافت بازخوردهای حوزه شهروندی اثربخش باشد.

شهردار یزد با بیان اینکه پویایی، فکر نو و تلاش را از ویژگی های جهاد دانشگاهی یزد خواند و افزود: جهاد دانشگاهی استان یزد میتواند مانند برخی از حوزه‏های تخصصی خود مانند سرامیکهای صنعتی، زیلو و گیاهان دارویی، در حوزه آموزش شهروندی که بسیار حائز اهمیت است نیز به صورت تخصصی ورود کند.

عزیزی همچنین به برخی موضوعات پلان مدیریت ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اشاره و با گلایه از عملیاتی نشدن آنها، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی میتواند این محورهای مطرح شده در پلان مدیریتی شهر جهانی از طریق دانشجویان به چالش بکشد و راهکارهایی برای تحقق آنها ارائه دهد.

وی شهرداری یزد از نهادهای پر خبر در یزد خواند و از آن جمله به کلنگ زنی و بهره برداری از طرح های شهری در هر هفته، انتخاب یزد به عنوان یکی از شهرهای یادگیرنده جهان و افتتاح اولین دفتر استانی یونسکو در کشور در این شهر جهانی و همچنین برندسازی در بحث معلولان اشاره کرد و خواستار استفاده از پتانسیل اطلاع رسانی جهاد دانشگاهی در خبرگزاری ایسنا شد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی یزد نیز در این دیدار با اشاره به رغبت کم بخش های دولتی به دریافت خدمات از جهاد دانشگاهی به رغم خدمات مختلفی که به آحاد جامعه ارائه میکند، اظهار کرد: خوشبختانه بنا به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور این فرصت را فرآهم اورده که بخش های دولتی اهتمام بیشتری به دریافت خدمات از توانمندی های جهاد دانشگاهی داشته باشند.

مهدی باصولی از همکاری های با سبقه جهاد دانشگاهی با شهرداری طی سال های گذشته ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه در دوره جدید این همکاری ها در حال گسترش است.

وی در این مورد به برنامههای ایجاد پارک گیاهان دارویی، ورود به بحث شهر خلاق، ارائه آموزش های کارکنان، نظرسنجی و غیره که با همکاری شهرداری یزد در دستور کار است، اشاره کرد.

باصولی در ادامه از آمادگی جهاد دانشگاهی یزد برای اطلاع رسانی بیشتر فعالیتهای شهر جهانی از طریق خبرگزاری ایسنا خبر داد.

این دیدار با حضور مهدی فعالی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، الهه جورابی عضو شورای شهر یزد و  حسین ساجدی فر مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد برگزار شد.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا