رضا بردستانی


سفید در آخرین انتخابات با 11 رأی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر یزد انتخاب شد و اما برای سال سوم آیا سفید بیشتر از 6 رأی خواهد داشت؟!

یک سال پیش در چنین ایامی؛ طالبی استاندار نبود، دهشیری رئیس کل دادگستری، حدادزاده دادستان، شمس فرمانده سپاه الغدیر، عزیزی بندرآبادی شهردار، رستگاری فرماندار، مسعود عظیمی معاون استاندار و عباس حیدری همه کاره ی استانداری.... اما یک سال پیش در چنین ایامی؛ ناصری امام جمعه یزد بود، حسینی کوهستانی مدیر سازمان تبلیغات، علمدار مدیر صمت، سجادی پور مدیر جهادکشاورزی و...
از شهریور 97 تا شهریور 98
چهارشنبه 7 شهریور97 و در نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد در انتخاب هیئت رئیسه برای دومین سال، غلامعلی سفید با کسب[6 رأی اصیل و 5 رأی باری به هر جهت! و در مجموع] 11 رای به عنوان رئیس، مرتضی شایق با[4 رأی اصیل و 6 رأی باری به هرجهت و در مجموع] 10 رای به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند. همچنین محمدعلی پاکنژاد با کسب 8 رای به عنوان منشی اول، مهدی کاشفی زاده با 8 رای منشی دوم و محسن عباسی با 10 رای به عنوان سخنگو انتخاب شدند. این خبری است که یک سال قبل روی کانال تلگرامی شورای اسلامی شهر.
این که می گوییم سفید با 6 رأی اصیل و 5 رأی باری به هرجهت! بدان دلیل است که نه سفید 11 موافق در شورا دارد و نه شایق 10 همراه! واقعیت شورای اسلامی شهر یزد دقیقا فرمول 1-4-6 است یعنی گروه6، گروه 4 و جورابی که همچنان در حال به نمایش گذاشتن استقلال و آزاداندیشی خود، بین گروه 6 و گروه 4 در رفت و آمد است!
شورای اسلامی شهر یزد دوره پنجم بی آزار و بی دغدغه!
اعضای شورای پنجم را می توان در چند سطر خلاصه کرد:
سفید: پرونده ای زیر بغل دارد به وسعت این استان که هزار طرح در آن نهفته است او کاری به احوال شهر ندارد و بیشتر به دنبال حل دغدغه های ذهنی خود و یاران خود است!
آزادی: سقف آرزوهای آزادی در زیرگذری خلاصه می شد که نزدک هتل او قرار داشت! آزادی دیگر کاری ندارد و همین امروز هم می تواند استعفا بدهد برود دنبال بقیه ی  زندگی و جهانگردی اش!
عباسی: حریص، فرصت طلب و بی نهایت شعار محور! او بافت تاریخی را می خواست با تمام مختصاتش... کسانی که همچنان به دنبال سرنوشت بودجه یک و نیم میلیاردیورویی اتحادیه اروپایی می گردند بر او و سفرهای گاه و بی گاه او به فرانسه متمرکز شوند...
عامری: او سازمان فرهنگی را دارد و عباس را... از همان ابتدا و حتی پیش از تشکیل جلسات شورای پنجم در کافه لیوسا هم قرار بر همین بود! البته او صدای رسایی دارد و اگر لازم باشد صندلی از زیر پای کسی کشیده شود کارش را خوب بلد است...
قمی:چه زمانی که در پیشگامان بود و چه حالا که در شورا است دنبال اپلیکیشن فروشی است کاری هم به چند و چون دیگر ماجراها ندارد اگر جایی دیدید از قطار شهری گفته و یا پهپاد بدانید شب قبل، خوب نخوابیده است!
سپنتا: تاریخ مصرف او به عنوان یک طعمه سیاسی خیلی وقت است به اتمام رسیده! او خیلی زود متوجه شد که بازیچه بازی بازیگرانی چون سفید شده، سقف آرزوهای او خلاصه شده در این که کسی به پارک مارکار نگوید پارک بزرگ شهر!
جورابی: او سر به زیر و آرام دنبال کارهای خود است؛ عکس می گیرد، کنسرت می رود، تئاتر تماشا می کند هوای سعید را دارد و...گاهی هم رأی می دهد!
ابوترابی: همچنان دنبال حل مشکلات آزادشهرنشینان است او همچنان در شعاری های 57 سیر می کند و می کوشد مستضعفین از قلم نیفتند!
کاشفی: همین که هنوز عضو شورای شهر است خداوند را بی نهایت شاکر است!
پاکنژاد: اگر نباشد تقریبا تمامی مصوبات شورا بدون مخالف و معترض تصویب می شود او همیشه روی گزینه ی استعفا در حال مطالعه است!
شایق: خسرالدنیا والاخره... هیچ چیز دیگری ندارم در وصف او بگویم شاید اگر در جهاد سازندگی باقی مانده بود ما اینک شهری زیباتر داشتیم!
در سال سوم آیا سفید بیشتر از 6 رأی خواهد داشت؟!
کم کم به انتخابات هیئت رئیسه سال سوم نزدیک می شویم به طور طبیعی سفید یکی از کاندیداها یا اصلی ترین کاندیدا است مگر آن که استراتژی های مدرن شده ی شورای حرف و بلوا خواسته باشدعباسی،قمی یا حتی شایق را قربانی کند!
و اما چه سفید، چه عباسی،چه قمی و چه شایق! مهم تعدا آرائی است که می توانند کسب کنند. اگر سفید برای سومین سال بیشتر از 6 رأی کسب کرد آن گاه باید به خیلی مسائل به دیده تردید نگریست از به صداقت و راستگویی خیلی ها!
پ.ن: طالبی، سفید و شورای شهر تا همیشه بابت کلاه گشادی به نام جمالی نژاد به یزدی ها بدهکار و بابت این بی تدبیری عذرخواه و شرمسار خواهند بود.

  • نویسنده : رضا بردستانی
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا