یزدفردا :امروز عصر استاندار یزد به اتفاق معاون برنامه ریزی، معاون سیاسی امنیتی  وتعدادی از مشاورین خود در پنجمین نشست رسانه ای شرکت نمود.

استاندار یزد کنفرانس خبری خود را با خبر حضور رییس جمهوری در تاریخ 30 بهمن ماه جاری شروع نمود و افزود :مسیر حرکت

رییس جمهور، مسیر حرکت سفر رهبر انقلاب  است و انشالله پس از حضور در میدان امیر چقماق یزد دیدار عمومی رییس جمهور با مردم همیشه در صحنه استان انجام خواهد شد .

وی در ادامه برنامه های سفر استانی ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان  را تشریح نمود .

مهندس فلاح زاده استانداریزد برنامه های روز اول دومین سفر استانی رییس جمهوری را حضور در جمع مردم یزد و سخنرانی عمومی اعلام نموده و افزود :برنامه افتتاح چند پروژه بزرگ توسط شخص رییس جمهور وهمچنین پروژه های متعدد توسط وزراء در شهرستانهای استان در نظر گرفته شده است .

وی در ادامه افزود :حضور در جلسات کارگروههای زیر بنائی  استان و بررسی پیشنهادات مصوب شده این کارگروهها  با حضور استاندار و معاونین و مدیران استان و نمایندگان مردم  جهت طرح در جلسه هیئت دولت  از دیگر برنامه های روز اول  سفر استانی است .

استانداریزد برنامه روز دوم سفر ریاست جمهوری به استان را برگزاری جلسه هیئت دولت عنوان نموده و افزود :بعد از جلسه هیئت دولت برنامه های دیدار رییس جمهور با روحانیون و ایثارگران و مصاحبه پایانی خواهد بود .

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت :همانگونه که قبلا هم توضیح داده شده سفر رییس جمهور به استان یزد به عنوان دومین  شخصیت سیاسی کشور اتفاقی حجسته و میمون است که همه باید تلاش نمائیم که در تکریم مهمانان استان به صورت شایسته اقدام شود .

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ بومی اسلامی استان در گرامی داشتن مهمان افزود :مهمانان استان ،دولتی است که مورد حمایت رهبری می باشد و باید سعی شود بهترین استقبال از دولت انجام شده وبا حضور گسترده مردمی موجب یاس دشمنان داخلی و خارجی فراهم شود  وهمچنین با حضور گسترده مردمی  در جهت دوام و بقاء نظام مقدس اسلامی  گام برداریم .

وی در ادامه افزود :حضور گسترده مردمی درمراسم های استقبال از مسئولان بلند پایه نظام ،نمایشی  از دموکراسی و مردم سالاری دینی  است.

وی از نتایج سفر های استانی به ارتباط مستقیم مردم با دولت مردان ،برخورد صادقانه و بدون غل و غش مسئولین با مردم ،حضور مسئولین نظام در بین مردم و ارتباط با طبقات مختلف جامعه دانسته ودستاوردهای آن را چنین عنوان نمود :

ارتباط مردم با دولت مردان ،تنظیم برنامه ها از پایین به بالا (روستا-بخش-مرکز شهرستان-استان)،ایجاد تعهد توسط دولت برای خود ،ایجاد زمینه برای مردم برای دنبال نمودن مطالبات خود دانست.

وی در ادمه با اشاره به اطلاع رسانی دولت در سفر های استانی و اطلاع عموم مردم از مصوبات دولتی و روند اجرائی شدن آنها افزود :همه مردم و نمایندگان آنها و همچنین ائمه محترم جمعه از نحوه پیشرفت مصوبات مطلع بوده و می توانند بصورت مستقیم نظارت داشته باشند .

وی با اشاره به اطلاع رسانی در کنفرانس خبری قبلی خود در مورد درصد  پیشرفت مصوبات سفر استانی رییس جمهور افزود :مصوبات استانی تقریبا صد در صد نگاه منصفانه به مناطق مجروم و دوردست داشته و در ترویج فرهنگ خدمتگزاری و تشویق مدیران استان در جهت خدمت بدون تشریفات به مردم موثر بوده است .

وی با اشاره به نقش سفر های استانی در  ایجاد شور وشوق و نشاط در بین آحاد مردم افزود :سفر های استانی در ایجاد همبستگی بیشتر بین مردم ودولت تاثیر زیادی داشته است .

وی به نظزسنجی های صورت گرفته از مردم در مورد سفر های استانی اشاره نمود و افزود :در تمام زمینه ها بالای 70 و حداقل 60 درصد جواب مثبت به سفرها و تحقق مصوبات داده اند .

استاندار یزد به پیشرفت 82 درصدی مصوبات اشاره نموده و افزود :از نتایج  سفر اول ریاست جمهوری به استان یزد  198 مصوبه و 15 توافقنامه بوده که 101 مصوبه تمام و 91 مصوبه در دست اقدام و2 مصوبه در دست پیگیری و 4 مصوبه هم اجرائی نشده است .

وی در ادامه افزود :دولت در این مدت اقدامات دیگری را هم انجام داده که در قالب مطالعات و امکان سنجی صورت گرفته و پیشرفت بعضی از آنها از پیش بینی ها هم بیشتر بوده است .بطور مثال آبرسانی به شهرها، اشکذر اتمام یافته و شهرستان زارچ هم تا پایان فروردین ماه تمام خواهد شد وآب رسانی به شهرستان تفت بالای 50 درصد و شهرستان بافق  با بیش از 570 میلیارد تومان رو به اتمام است .آبرسانی به شهرستان مهریز با بودجه ای معادل 2500 میلیارد تجهیزاتش خریداری شده وپیمانکار مشخص و کار اجرائی آغاز شده است .

وی در ادامه گزارش خود افزود :بزرگراه محور بافق یزد امکان سنجی شده وعملیات اجرائی آن نیز آغاز شده است و همچنین محور یزد و سورمق مطالعاتش پایان یافته وعملیات اجرائی آن نیز شروع شده است .

وی به راه آهن محور یزد شیراز اشاره نموده و افزود :علاوه بر اینکه طرح مطالعاتی آن انجام شده و در لایحه بودجه سال 88 آورده شده است .

و ی در ادامه به عملیات اجرائی کنار گذر زارچ و اشکذر اشاره نموده و افزود :عملیات اجرائی بیمارستان طبس آغاز شده و همچنین خاکبرداری بیمارستان شهید رهنمون  آغاز و در جهت تامین بودجه آن گام برداشته شده است .

استاندار با اشاره به آمار توسعه یافتگی  صنعتی مناطق استان و عدم توجه به بعضی از شهرستان های استان افزود :به محض اینکه دولت نهم قصد توجه به شهرستانهای محروم را نمود ،عده ای از کسانی که منافع خود را در خطر می دیدند با مصاحبه و جوسازی حمله خود  را آغاز نمودند.

وی در ادمه به اظهار نظر بعضی از افراد در مورد غیر واقعی بودن آمار 82 درصد روند پیشرفت مصوبات اشاره نمود و گفت :البته ما در موارد ی از مصوبات پیشرفت بیشتری نسبت به پیش بینی ها و مصوبات داشته ایم ،به طور مثال در مورد حانه های سازمانی دادگستری 37 خانه بوده که 82 مورد انجام شده و در مورد راه آهن تنها امکان سنجی مصوب شده بوده که در لایحه بودجه 88 هم قرار گرفته است در مورد مسکن مهر 3500 واحد بوده که 21000 واحد واگذار شده است و هکچنین در مورد ورزشگاه 11 مورد بوده که 13 مورد اضافه شده و مجتمع روستایی 4 مورد بوده که 6مورد اضافه شده است وما حاضریم  با تفاق مدعیان کذب بودن آمار از پروژه ها بازدید داشته باشیم و دوستان اگر مشکلی دارند می توانیم به اتفاق هم بازدید داشته باشیم .

وی در ادامه به نظارت شخصی خود بر تمامی پروژه ها افزود :من به عنوان استاندار یزد از تک تک پروژه ها بازدید نموده و تمامی پروژه ها بازدید داشته و خوشبختانه در اکثر پروژه ها از پیش بینی ها هم جلوتر بوده ایم ودر مورد تعدادی از پروژه ها که عملا اجرائی نشده در گزارش ها هم انعکاس یافته است .

وی در پایان به پروژه های نیمه کاره دولت های پیشین اشاره نموده و افزود :در تمامی گزارشات داده شده به مردم در موردپروژه های دولت های پیشین تنها به تکمیل شدن آنها اشاره شده است و به طور مثال ما در سیمان بوهروک یزد که 27 سال قبل استارت خورده به دلیل طولانی شدن مدت راه اندازی مجبور به کمک 24 میلیارتومانی شده ایم تا راه اندازی شود که اگر می خواستیم کارخانه جدید سیمان احداث نماییم شاید کمتر برای ما هزینه داشت .

در پایان این نشست عبودتیان به نشست دو تن از نمایندگان استان در حضور مشاور رییس جمهور واستاندار یزد اشاره نموده و عنوان نمود متاسفانه از 7 مورد مطرح شده توسط این دو نماینده عزیز 5مورد از آنها اصلا در مصوبات سفر نبوده و متاسفانه بر خلاف انتظار نمایندگانی که بایستی مدعیان طرح ها باشند کمترین اطلاع را داشته و بطور مثال منکر احداث سیلو بودند که با توجه به قرار گرفتن سیلوی جدید احداث شده در مسیر فرودگاه یزد دوستان که چنیدن نوبت درماه از فرودگاه جهت تردد استفاده می نمایند سیلو با آن عظمت را منکر می شدند و همچنین یکی از نمایندگان محترم در مورد اورژانس های احداثی در مصوبات آنچنان قاطعانه منکر وجود آنها شدند که نزدیک بود دوستان مسئول طرح هم باور نمایند که همه چیز کذب است که متاسفانه اینگونه جهت گیری ها در شان نمایندگان مردم نیست و امیدواریم همه در جهت توسعه و آبادانی استان گام برداشته و مسائل جناحی را در امور مربوط به خدمات مردمی دخیل ندانسته و منکر خدمات صادقانه دولت و آن چیزی که انجام شده و مردم آن را لمس می نمایند منکر نشویم .

یزدفردا     

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا