یزد فردا: در شرايطي که به اذعان مسوولان محلي، مردم بسياري از روستاها طي دهه هاي گذشته حتي شاهد حضور يک مسوول محلي در حد بخشدار هم نبوده اند، طي سه سال و نيم گذشته عالي ترين مقام اجرايي کشور را از نزديک ملاقات کرده اند و مشکلات و مسايل خود را از نزديک با شخص رييس جمهور در ميان گذاشته اند.
به گفته "علي سعيدلو" معاون اجرايي رييس جمهوري، دولت با اجرايي کردن دهها هزار پروژه زيربنايي، اقتصادي ،توليدي، بهداشتي و خدماتي در سراسر کشور زمينه توسعه و پيشرفت همگون و متناسب همه مناطق ميهن اسلامي را فراهم نموده و به وعده هاي خود عمل کرده است.
دولت دکتر احمدي نژاد با سرلوحه قرار دادن تلاش شبانه روزي براي اجراي عدالت، نظام تصميم سازي و تصميم گيري کلان در سطح کشور را از سيستم "تکيه بر گزارش هاي تئوريک" به سيستم "مشاهده از نزديک" اصلاح کرد که همين امر به ظاهر ساده را مي توان تحولي بزرگ در عرصه مديريت و تصميم سازي کشور برشمرد.
ابتکار دولت نهم در مبنا قرار دادن سفرهاي استاني و مشاهده مسايل و نيازهاي اساسي مردم از نزديک به عنوان اساس تصميم گيري هاي کلان خود، نشان دهنده عزم و اراده بالا و تلاش خستگي ناپذير اين دولت و نيز تجلي نوآوري، خلاقيت و عبور از مرز نظام هاي مديريتي کهنه و منسوخ شده است.
امروز که دولت نهم حتي قدرتمندتر، علاقمندتر و باانگيزه تر از گذشته با گام هاي بلند در مسير عمران و عدالت گستري در سراسر کشور در حال حرکت است، طبيعي است که مخالفين و "منتقدنماها" با بهانه جويي ها و طرح نقدهاي به قصد تخريب و حفظ منافع خود، بخواهند موتور پرانرژي اين دولت را از حرکت بازدارند و يا حداقل مانع از شتاب روزافزون آن شوند.
احمدي نژاد که عدالت محوري را يکي از مهمترين شعارهاي خود در نهمين دور انتخابات رياست جمهوري قرار داد، در شرايطي که بيش از سه سال نيم از آغاز مسووليتش به عنوان عالي ترين مقام اجرايي کشور مي گذرد ، بدون توجه به تلاش هاي تخريب گرانه،هر روز مصمم تر و قدرتمندتر از روز قبل در مسير تحقق هرچه بيشتر عدالت و عمران و سازندگي کشور گام برمي دارد.
شتاب و توان دولت نهم در حرکت به سمت تحقق اهداف و آرمان هاي انقلابي به حدي است که در اين مسير، برخي مسوولين و دولتمردان با اذعان به اينکه توان دويدن پا به پاي اين دولت را ندارند، ترجيح دادند جاي خود را افرادي تازه نفس دهند.
شور و شوق مردم هنگام سفر رييس جمهوري به استان ها و خلق صحنه هاي استقبال پرشور از رييس جمهور مردمي، خود گواه تاييد عملکرد دولت مردم محور است.
ايجاد چنين رابطه عاطفي، صميمي و البته منطقي دوجانبه بين دولت و مردم، ضمن آشکار کردن اين حقيقت که دولت نهم به معناي واقعي آن، برخاسته از متن مردم، از جنس مردم و خدمتگزار آنان است، سبب تقويت روز افزون جايگاه مردم رييس جمهور و دولت و متقابلا تقويت روزافزون انگيزه و اراده دولت در خدمت به مردم مي شود.
دومين دور سفر استاني رييس جمهور به يزد و در مجموع پنجاه و دومين سفر استاني هيات دولت درحالي انجام مي شود که فضاي سياسي کشور بطور طبيعي رنگ و بوي انتخابات به خود گرفته است.
در چنين فضايي، مدعياني که گاهي وسوسه مي شوند سفرهاي استاني رييس جمهور را تبليغات انتخاباتي جلوه دهند، با مروري ساده بر پرونده سفرهاي استاني دولت که از همان روزهاي اول با سفر به خراسان رضوي و استمداد از امام رضا (ع) آغاز شد و تا به امروز بي وقفه ادامه دارد، صرف نظر از دستاوردهاي بي شمار آن، ديگر بهانه اي براي اينکه اين تلاش ها را "تبليغ انتخاباتي" جلوه دهند، ندارند.
امروز کارنامه عملکرد سه سال ونيمه دولت نهم در عرصه هاي گوناگون داخلي و بين المللي در نزد مردم، کارنامه اي درخشان است که اقدامات فراوان آن در زمينه هاي مختلف فرهنگ، عمران، کشاورزي، صنعت، فناوري و ... تنها بخش کوچکي از دستاوردهاي ثبت شده در اين کارنامه محسوب مي شود.
دستاوردهاي هسته اي، پرتاب ماهواره به فضا، توليد تجهيزات دفاعي پيشرفته و ارتقاي توان دفاعي کشور، کسب موفقيت هاي علمي بزرگ در زمينه سلول هاي بنيادين و توليد داروهاي جديد موثر در درمان بيماري هاي سخت از جمله دستاوردهاي بسيار مهمي است که در دوران فعاليت دولت نهم و با تلاش بي وقفه دانشمندان جوان ايران و حمايت هاي دولت به ثمر رسيد.
جمهوري اسلامي ايران تحريم ها و فشارهاي روزافزون از سوي قدرت هاي استکباري و هم پيمانانشان، به رغم زخم هايي که از سوي منافقين و دشمنان داخلي بر پيکرش وارد شد و در حالي که نزديک به يک دهه از عمر سي ساله انقلاب را درگير دفاع از خود در جريان جنگ تحميلي بود، امروز نه تنها در منطقه، بلکه در جهان به عنوان يک "ابرقدرت" ايفاي نقش مي کند و به يک بازيگر مهم و تعيين کننده در معادلات منطقه اي و جهاني تبديل شده است.
جايگاه که امروز جمهوري اسلامي ايران با افتخار به آن دست يافته است، در وهله اول مرهون رهبري بنيانگذار فقيد اين نظام، و تداوم حيات و سير تکاملي آن مرهون هوشياري و تدبير مقام معظم رهبري ، خون شهدا و مجاهدت ها، اتحاد و همدلي مردم و تلاش مسوولان دلسوز است.
موفقيت هايي که امروز مايه افتخار و غرور ايران زمين است، بدون ترديد مختص به يک مقطع خاص نبوده و حاصل مجموعه اي از تلاش ها از روزهاي آغازين انقلاب اسلامي تا کنون است و آنچه در اين ميان حائز اهميت و قابل توجه است، ميزان سرعت و شتاب پيشرفت در مقاطع مختلف در طول سي سال گذشته است با مقايسه اين مولفه ها، مي توان دريافت که در کدام مقطع از سال هاي انقلاب بيشترين پيشرفت ها حاصل شده است.

یزد110

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا