زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

بشارت باد بر آحاد معلمان آموزش و پرورش البته نه همه بلکه بعضی‌هاشان، که یار با ناز بعد از یک‌سال هجران از درآمد و قول وزیر اسبق و سرپرست سابق و وزیر جدید و ده معاون وزیر و مدیران کل بودجه به بار نشسته و حق‌التدریس‌ دبیران پرداخت شد. امروز بعضی از مدیران رده بالای ادارات با انداختن باد در غب‌غب و صدا در گلو اعلام داشتند: (حسابداری داره میریزه) منظورشان واریز حق‌التدریس است. البته نه هفت ماهه و یکجا که به چشم معلم بیاید و بتواند برای زخمی از زخم‌های زندگی‌اش چسب زخمی بخرد، نه یکجا، بلکه قطره چکانی و پلکانی یعنی (پانزده روز به پانزده روز). لذا یاران از زبان‌دراز که خود را عقل کل می‌داند پرسیدند: علت قطره چکانی واریز شدن حق‌التدریس‌ها چیست و ما با درایت و تجربه‌ای که در خود سراغ داریم خدمتشان عرض کردیم: واریزی قطره چکانی محاسن زیادی به شرح زیر دارد:

اول- وزیر و معاون و مدیران کل هم می‌توانند قطره چکانی قول بدهند اگر یکجا همه معوقات و دیون را بدهند از مقام عالی وزارت تا نگهبانان دم در ادارات دیگر حرفی برای گفتن ندارند و خدای ناکرده صدتا عیب روی آنها می‌گذارید، از فردا مقام محترم وزیر آموزش و پرورش در پایان جلسه هیات دولت دوباره می‌گوید بزودی معوقات فرهنگیان پرداخت خواهد شد بعد از یک ماه، دوباره پانزده روز آذر را می‌دهند و قصه ادامه می‌یابد.

دوم- از آنجا که دبیران محترم هم طی این نه ماه،‌ یکجا ده‌ها ساعت درس نداده‌اند تدریس ساعت به ساعت و روز به روز صورت گرفته است آنها هم گفتند ما هم قطره چکانی می‌دهیم. شما خیلی توقعتان بالا رفته! ببینید نمی‌شود به روی شما لبخند زد اگر همین را هم نمی‌دادند چه می‌کردید؟

سوم- به اصل زنده نگهداشتن (امید) توجه داشته باشید پژوهشگران طول عمر معتقدند: با این همه یاس و ناامیدی و فشار کار و خستگی که معلمان دارند باید تاکنون نسلشان منقرض می‌شد و خیال عده‌ای راحت!! ولی همین که خدا را شکر زنده و پر توان بوده و باز با پای خود و با شوق و ذوق در صف برای ثبت‌نام طرح تمام‌وقت و گرفتن حق‌التدریس می‌ایستند را نتیجه امید ناشی از قول افزایش حقوق آن هم بزودی،‌ رتبه‌بندی آن هم بزودی پرداخت معوقات و حق‌التدریس‌ها آن هم بزودی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قبل‌الموت می‌دانند! پس با دید مثبت و امیدوارانه نگاه کنید که عده‌ای از مقامات آموزش و پرورش نمی‌خواهند با پرداخت یکجای حق‌التدریس‌ها (امید) را از شما بگیرند اگر وزارتخانه یکجا حق‌التدریس و معوقات را بدهند گرچه قبلاً همه‌اش را خرج کرده و قرض گذاشته باشند دیگر دبیران به چه امیدی زنده بمانند؟!

چهارم… ببخشید پیامک آمد بانک زرنگ‌تر از من بوده و همین مبلغ واریز قطره چکانی را یکجا برای یکی از اقساط عقب افتاده برداشت نموده است. (کفر نعمت، نعمت از کفت بیرون کند). راستی یادمان باشد بانک‌ها هم به همین امید در را باز کرده‌اند چون امیدشان به ماست نه به خاوری‌ها و احتکارکنندگان و مفسدان اقتصادی…!!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/vTuG9
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا