مسابقات فوتبال ساحلی گروه سه باشگاه‌های کشور فصل ۹۸ عصر جمعه با حضور تیم‌های صدرشیمی ( میزبان )، جهان بین چلیچه شهرکرد ، فولاد و طوفان سیریک هرمزگان در محمودآباد یزد آغاز شد.

این مسابقات به مدت سه روز به صورت دوره‌ای و مجتمع برگزار می‌شود و در پایان تیم‌های اول و دوم به مرحله نهایی صعود می‌کنند.

این رقابت‌ها در مجموع در سطح کشور با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه پیگیری می‌شود و در پایان ۲ تیم اول  و دوم جواز حضور در لیگ دسته یک فوتبال کشور را کسب می‌کنند.

در مسابقه افتتاحیه تیم صدرشیمی یزد در دیدار خانگی و نزدیک با نتیجه پنج بر چهار مغلوب تیم  چلیچه شهرکرد شد.

استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود عرصه‌هایبیابانی در اطراف آن از دسترسی به دریا محروم است و ساحل ندارد اما رشته فوتبال ساحلی آن گوی سبقت را از بسیاری استان‌های ساحلی ربوده و از این لحاظ از موقعیت بسیار خوبی در سطح ملی برخوردار است.

۱۲ سال قبل باشگاه مقاومت گلسایوش در محله محمودآباد یزد راه‌اندازی شد و در این راستا فعالیت‌های رشته فوتبال ساحلی در استان آغاز شده است .

هم اکنون وضعیت فوتبال ساحلی یزد در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و ۲ تیم این استان شامل گلساپوش و ایفاسرام اردکان در لیگ برتر باشگاه‌های کشور حضور دارند.

بازیکنان مقاومت گلساپوش یزد از جمله محمدعلی مختاری، سیدعلی ناظم ، حمید بهزادپور ، حمیدرضا دهقانی و عباس رضایی در تیم ملی عضویت دارند و تعدادی هم بارها به اردوهای مختلف ملی دعوت شدند.

محمدحسین میرشمسی سرمربی تیم گلساپوش یزد به خاطر شایستگی به مدت ۲۰ ماه سکان هدایت تیم ملی را بر عهده داشته است.

استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت در سال ۱۳۹۵، هم اکنون۴۸ هیات ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا