مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: طرح تخصیص آب از دریای عمان اکنون در مرحله فراخوان برای جذب سرمایه گذار است و تاکنون هفت سرمایه گذار برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده اند.

یزدفردا:مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: طرح تخصیص آب از دریای عمان اکنون در مرحله فراخوان برای جذب سرمایه گذار است و تاکنون هفت سرمایه گذار برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش  یزدفردا  به نقل از شرکت آب منطقه ای یزد، «محمدمهدی جوادیان زاده» با بیان این که طرح تخصیص آب از دریای عمان اکنون در مرحله فراخوان برای جذب سرمایه گذار است و تاکنون هفت سرمایه گذار برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده اند، گفت: جذب سرمایه گذار در این طرح بسیار حائز اهمیت می باشد و اکنون کمیته راهبردی انتقال آب از دریا، فراخوان جذب سرمایه گذار را پیگیری می کند که امیدواریم تا پایان سال جاری نتیجه ملموسی از برآورد هزینه ها، طول مسیر و سایر مشخصات فنی و مالی طرح بدست آید.

وی انجام این گونه طرح های بزرگ را مستلزم حضور سرمایه گذارانی که توانایی انجام این طرح ها را داشته باشند، دانست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در ادامه اظهار کرد: با توجه به این که استان یزد از استان های واقع در منطقه خشک با متوسط بارندگی 90 میلی متر در سال است و از 19 دشت تحت تولی استان، 16 دشت ممنوعه یا ممنوعه بحرانی اعلام شده که، امکان تامین آب مورد نیاز صنعت و خدمات از منابع آبی زیرزمینی با مشکل جدی مواجه می باشد.

وی گفت: در چنین شرایطی طبیعتا رویکرد استان برای سال های آتی باید بر محور تامین آب از منابع خارج از استان باشد که یکی از این منابع قابل دسترس، طرح شیرین سازی و انتقال آب از دریا است.

جوادیان زاده در پایان با بیان این که، این گونه طرح ها که قیمت تمام شده آب در مقایسه با قیمت موجود آن، بسیار بالا است فقط برای صنایع و خدماتی توجیه اقتصادی دارد که توانایی پرداخت هزینه های مربوطه را داشته باشند، تصریح کرد: از آنجا که جهت گیری استان در بخش معادن مبنی بر عدم خام فروشی است، بدیهی است بخش صنعت و معدن شرایط لازم را برای استفاده از این آب دارد.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا