زلزله تحولات قضایی در یزد ابتدا به یک بنیاد انقلابی رسید / "الف-الف" مسئول حقوقی و وکیل به حکم دادسرا در بازداشت ضابطان دادگستری/ دزدان بیت المال ماست ها را کیسه کرده اند !

یزدفردا: سردبیر سرویس حقوقی :محمد رضا حداد زاده نام جوانی ست با عینک دانشجویی، فارغ التحصیل مقطع دکتری دانشگاه تربیت مدرس با کت شلوار غالبا روشن که تا پیش از آمدن رییسی به قوه قضاییه در طبقه فوقانی دادسرا در سمت معاون دادستان در اتاقی مملو از پرونده می نشست و ظاهر مثبت و بی حاشیه و حجم زیاد پرونده ها ی روی میز او خبر از مطالعه عمیق قرارهای صادره از دادسرا برای تایید یا رد آنها می داد و نمی توان از نقش او در بازداشت چند مدیر  و مدیر کل سابق و تعدادی زمین خوار یاد نکرد  . 

اما کمتر کسی فکر می کرد با آمدن رییسی به قوه قضاییه و شروع تحولات در قوه قضاییه حدادزاده در سمت جدید یعنی "دادستان عمومی و انقلاب یزد" اینگونه در ادارات ، نهادها و بنیاد های مختلف از جمله ادارات زیر مجموعه قوه قضایی زلزله به پا کرده و به کابوس شب های متخلفین و دست درازان به حقوق مردم و بیت المال بدل شود .

زلزله تحولات قضایی در یزد ابتدا به یک بنیاد انقلابی رسید

قرائن حاکی است در ماه های اخیر و در پی تحولات قضایی پرونده کارمندان یک بنیاد در یزد که در روزهای آخر به صورت محفلی و خانوادگی اداره می شد، گشوده شده و در قدم های اول "جناب الف الف " مسئول حقوقی این بنیاد که خود وکیل دادگستری است بازداشت شد . 

گفته می شود افراد بازداشت شده با تشکیل باند اقدام به واگذاری های غیر قانونی زمین های مصادره ای این بنیاد از جمله از طریق یکی از کارمندان سابق آن بنیاد می کرده اند که از این بابت زیان های زیادی به این بنیاد و بیت المال وارد شده است  .

شایان ذکر است با تعمق قضایی در پرونده این بنیاد و گشوده شدن پرونده های پی در پی دیگر در این رابطه موج دستگیری ها گسترش یافته و همکاران این باند زمین خواری متلاشی و دستگیری های گسترده از جمله در بیت برخی شخصیت ها ، اعضای کانون وکلا  ، تعدادی کارشناسان رسمی دادگستری ، تعدادی قضات فاسد دادگستری و تعدادی از کارمندان و نمایندگان و نقشه برداران ادارات ثبت اسناد و املاک یزد و تعداد زیادی از کارچاق کن ها و دلالان خرید و فروش املاک به یغما رفته کلید خورده است . 

 دزدان بیت المال ماست ها را کیسه کرده اند !

تحقیقات میدانی یزدفردا  حکایت از آن دارد " کسانی که با پشتوانه محکم  برای اخاذی از مردم و بعضا گرفتن زمین های آنها دندان تیز کرده بوده اند پس از تحولات اخیر سعی در کمتر آفتابی و درگیر شدن با مسائل این چنینی دارند . 

همچنین فضای روانی ادارات به شدت پاک و منزه شده  است و کسی جرات تاخیر و کارشکنی در کار ارباب رجوع  یا پیشنهاد و اخذ رشوه را ندارد و نهادهایی که با اسناد ، مدارک و امراز مردم سرکار دارند سعی بر رعایت بیشتر نکات قانونی در حفظ امانات مردم دارند ، در همین رابطه خبر های رسیده به یزدفردا حکایت از این دارد  در تازه ترین اقدام اداره ثبت اسناد و املاک یزد ورود افراد و کارمندان غیرمسئول به خزانه بایگانی خود را ممنوع اعلام کرده است .

حبس های طولانی مدت در انتظار مهره های اصلی ؟؟؟!

منابع خبری به یزدفردا گفته اند که پرونده های  مورد اشاره هنوز در مرحله تحقیقات است و احتمالا بازداشت ها ادامه خواهد داشت کیفرخواست افراد از جمله مهره اصلی حقوقی در بنیاد مناقشه برانگیز پس از پایان تحقیقات از همه طرف های درگیر صادر خواهد شد که به عقیده برخی حقوقدانان با توجه به حجم فساد و تاراج اموال این بنیاد و بدبین کردن مردم نسبت به این بنیاد انقلابی احتمالا باید منتظر کیفرخواست سنگین و درخواست حبس های طویل المدت برای وی بود  .

و ای کاش در رابطه با اینگونه پرونده ها ،قضات محترم محاکم رسیدگی کننده به پرونده این افراد جلسات دادگاه را به  صورت علنی برگزار تا با پوشش خبری آن امید به برخورد با فساد در دل مردم زنده شود  .

تا مردم بیش از گذشته با اعتماد به دستگاه قضا خود ستاد خبری دستگاه قضا شوند تا هیچ فردی به خود اجازه ندهد از آب گل آلود ماهی بگیرد .

اما آنچه که مهم است اینکه تحولات اخیر رعشه را به دست و دل کارمندان رشوه  بگیر و دلالان و زمین خواران ، و امید و لبخند را به لب های مردم و مراجعین بی پناه ادارات آورده است .

 

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود...

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا