استاندار یزد با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش بنیان گفت: پس از مساله آب، اقتصاد دانش بنیان مهمترین اولویت استان یزد است و آنرا به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده ایم.

یزدفردا:استاندار یزد با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش بنیان گفت: پس از مساله آب، اقتصاد دانش بنیان مهمترین اولویت استان یزد است و آنرا به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده ایم.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» روز شنبه در نشست صمیمی با فناوران و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرین استان یزد که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور و تنی چند از مسئولین استان در ساختمان اقبال پارک علم و فناوری برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسه با نهادهای سرمایه گذار که به منظور رایزنی در خصوص تامین مالی پروژه های استان در هفته گذشته برگزار شد گفت: در آن جلسه دکتر واعظی بر حمایت از فعالیت ها نوآورانه و فناورانه در استان تاکید داشتند و تصمیماتی که در آن جلسه گرفته شد دقیقا در راستای توجه به نیازهای استان بود.

استاندار با اشاره به سخنان رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در آن جلسه گفت: در صندوق توسعه ملی هیچ محدودیتی برای کمک به شرکت های دانش بنیان و فناور وجود ندارد.
بالاترین مقام اجرایی استان تصریح کرد : اقتصاد دانش‌بنیان بعد از مساله آب اولویت اصلی استان یزد است.
وی با اشاره به اهتمام مسئولان استان به حوزه دانش بنیان گفت: از روز نخستی که در استان به‌عنوان استاندار شروع به فعالیت کردم بحث کارخانه نوآوری در یزد مطرح شد و با جلوگیری از واگذاری کارخانه درخشان به دیگر بخش ها، با هماهنگی با راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین، این کارخانه به عنوان محل احداث کارخانه نوآوری انتخاب شد.
وی ادامه داد: شروع عملیات اجرایی کارخانه نوآوری در سفر رئیس جمهور خواهد بود و قطعا می‌تواند نقش بسیار مهمی برای تحول در این حوزه داشته باشد.
طالبی در ارتباط با مسائل مطرح شده در خصوص زمین طرح جامع پارک علم و فناوری گفت: این موضوع قابل برطرف شدن است و امیدواریم به‌زودی شاهد عملیات اجرایی و احداث واحدهای دانش بنیان و فناور در آن محدوده باشیم.
استاندار یزد در انتها با اشاره به توجه خوب در کشور به حوزه دانش بنیان گفت: امیدواریم با توجه به هماهنگی‌هایی صورت گرفته با مسئولان ارشد کشور، حمایت‌های لازم از این حوزه برای استان انجام شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا