راهنما و شرایط ثبت نام برای دوگانه سوز کردن خودرو را می توانید در این خبر مطالعه کنید

به گزارش یزدفردا هزینه گاز سوز کردن خودرو حدود سه تا پنج میلیون تومان بسته به کیفیت تجهیزات است و هم‌اکنون امکان تبدیل روزانه ۲۲ تا ۳۰ هزار خودرو بنزینی به گازسوز در کشور وجود دارد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/168A4BEA-4384-4588-8472-68030973BFC8-800x450.jpeg

با مصرف سی ان جی، ‌ هزینه سوخت تا ۸۰ درصد کاهش خواهد داشت و در حال حاضر ۳۹۰۰ جایگاه بنزین و ۲۴۰۰ سی ان جی در کشور وجود دارد.

 بر اساس قانون، ‌سی ان جی در سال‌های آینده افزایش قیمت نخواهد داشت و افزایش کارمزد جایگاه‌داران اعمال خواهد شد که باعث می شود ؛ بخش خصوصی تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در این بخش داشته باشد همچنین اکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور به گاز دسترسی دارند و علاوه بر آن 1100 کارگاه برای گازسوز ساختن خودروها در دست ساماندهی است و بر اساس مصوبه اسفند سال گذشته، ‌ خودروهایی که گازسوز شوند تا پنج سال معاینه فنی رایگان خواهند داشت و ‌با گازسوز شدن خوروها، میزان انتشار دی‌اکسیدکربن تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و ذرات معلق نیز به صفر می‌رسد.

طبق اماری که در دست است در مدت زمان حدود یک هفته ای که از سهمیه بندی سوخت می گذرد  ۳۰ هزار نفر برای تبدیل خودرو خود از بنزین سوز به گازسوز ثبت نام کرده اند که انتظار می رود این عدد نیز افزایش یابد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/IKCO_CNG_WorkShop_Guide.jpg

شرایط ثبت نام برای گازسوز شدن خودرو:

اتحایه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته، به منظور ساماندهی خودروهای گازسوز و صدور گواهی سلامت برای خودروهای تبدیل کارگاهی و نظارت بر عملکرد مراکز خدمات فنی زیر مجموعه خود در سطح کشور سامانه حاضر را راه اندازی نموده است. در این راستا متقاضیان محترم باید اطلاعات فردی و خودرو خود را در این سامانه ثبت نمایند و با انتخاب یکی از فرآیندهای تعریف شده در سامانه برای بازدید فنی دوره ای، صدور گواهی سلامت  یا تبدیل خودرو به دوگانه سوز درخواست خود را اعلام نمایند.

ضرورت دریافت گواهی سلامت:  با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت خودروهای گازسوز در حال تردد در سطح شهر، از نیمه دوم سال 1398 از سوختگیری خودروهای تبدیل کارگاهی فاقد گواهی سلامت  در جایگاه های سوخت جلوگیری خواهد شد.

مزایای خودروهای گازسوز:  استفاده از خودروهای گازسوز دارای گواهی سلامت، علاوه بر کاهش هزینه های سوخت خودرو، موجب صرفه جویی کلان  در مصرف بنزین شده و به سلامت و پاکیزگی هوا کمک خواهد کرد.

مدارک موردنیاز در هنگام مراجعه به مرکز خدمات: کارت ملی و کارت خودرو

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C.jpg

مراحل ثبت نام برای گازسوز شدن خودرو:

1- ابتدا در  صفحه(https://www.irngv.ir/) روی لینک "ثبت نام در سامانه" کلیک نمایید و با ورود مشخصات فردی خود در سامانه ثبت نام کنید.

2- برای ورود اطلاعات خودرو، در همین صفحه ابتدا "کد ملی" متقاضی را در محل مربوطه وارد کرده و سپس در قسمت رمز عبور، رمز را وارد نمایید و در انتها هم کد امنیتی را  درج کنید تا صفحه "پیشخوان" فردی شما باز شود.

3- در صفحه پیشخوان در منوی سمت راست گزینه "ثبت خودرو" را انتخاب کنید تا فرم مربوطه باز شود. شماره پلاک و VIN خودرو را ثبت کنید تا فرم بعدی باز شود و مشخصات مالک و خودرو را ثبت کرده و در پایان دکمه  "ذخیره اطلاعات" را بزنید.

4- اگر همه اطلاعات درست بود دکمه "تایید نهایی" را بزنید و اگر اصلاحی انجام دادید ابتدا دکمه "ذخیره اطلاعات" را زده و در پایان دکمه "تایید نهایی" را بزنید تا سیستم به شما پیام دهد که ثبت نام با موفقیت انجام شد.

5- منتظر فراخوان بعدی اتحادیه باشید.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا