به مناسبت دهه مبارک فجر، جمعی از کارکنان و پرسنل جمعیت هلال احمر استان یزد در اقدامی خداپسندانه نسبت به اهدای خون خود برای کمک به بیماران اقدام نمودند.

به گزارش روابط عمومي  جمعیت هلال  احمر استان یزد ؛   مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به همراه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت و جمعی از کارکانان هلال احمر یزد در سومین روز از دهه مبارک فجر جهت اهدای خون در انتقال خون حضور یافتند.

دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ضمن ابراز خرسندی بابت حضور در این حرکت انسان دوستانه، هدف از این کار خداپسندانه را کمک به هم نوع و ترویج فرهنگ اهدای خون خواند و گفت: جمعیت هلال احمر در همه موقع از سال آمادگی خود را برای نجات جان بیماران اعلام می دارد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/helal_yazd_5.jpg

حرازی زاده بیان داشت : بشر دوستي از جمله اهداف مهم و هميشگي جمعيت هلال‌احمر است كه اهداي خون نيز به صورت داوطلبانه در راستاي تحقق اين هدف صورت مي‌گيرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد با اشاره به اینکه اهدای خون در حقیقت نوعی ایثارگری است، گفت: ترویج فرهنگ اهدای داوطلبانه خون، از موضوعات مورد تاکید فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است.

در ادامه دکتر نقی تقوائی؛ مدیر کل انتقال خون استان ضمن تشکر از اهدای خون مسئولین هلال احمر استان، با اشاره به حس انسان دوستانه مردم یزد برای اهدای خون گفت: مردم استان در بحث های ایثارگرانه مثل اهدای خون استقبال خوبی دارند به نحوی که میزان متوسط اهدای خون در کشور 27 در هر هزار نفر است در حالی که این میزان در استان 39 در هر هزار نفر است.

وی با اشاره به راه اندازی دستگاه های جدید در این اداره کل گفت: اهداکنندگان بجای اهدای خون می توانند اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/helal_yazd_7.jpghttp://www.yazdfarda.com/media/news_gal/helale-Ahmar-3.jpghttp://www.yazdfarda.com/media/news_gal/helale-Ahmar-2.jpghttp://www.yazdfarda.com/media/news_gal/helal_yazd_3.jpg

  

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا