معاون عمرانی استاندار یزد در نشست خبری با اهالی رسانه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان را موفقیت آمیز دانست و خاطرنشان کرد: با همدلی و همراهی مردم و تلاش همه مسئولان اهداف اصلی این طرح که کنترل کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری بود، تحقق یافته است و این برنامه‌ها با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند ‌همچنان ادامه دارد.

"‌محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه در نشست خبری با اهالی رسانه استان به تشریح اقدامات انجام شده این معاونت در سال ۹۸ و برنامه های اجرایی در حوزه های مختلف در سال جاری پرداخت.

صادقیان در این نشست ضمن تسلیت درگذشت مادر شهیدان والامقام ‌"‌‌شهید یدالله و شهید محمد دهقان بنادکی" و جان باختن تعدادی از مردم استان به علت ابتلا به بیماری کرونا، از تحقق اهداف اصلی و اجرای موفقیت آمیز طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان یزد خبر داد و گفت: با همدلی و همراهی مردم و تلاش همه مسئولان اهداف اصلی این ‌طرح که کنترل کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری بود تحقق یافته است و این برنامه ها با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند همچنان ادامه دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از مردم خواست از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و سفرهای درون استانی خودداری کنند و در صورت حضور در سطح شهر برای رفع نیازهای ضروری، مسائل و پروتکل های بهداشتی را به طور جدی رعایت نمایند.


عملیات اجرائی۵۰۰ کیلومتر خط راه آهن در استان


‌صادقیان راه‌آهن را یکی از مهم‌ترین زیرساخت های حمل و نقل استان دانست و ادامه داد: در مجموع ساخت ۵۰۰ کیلومتر شبکه ریلی استان در دستور کار است که ۱۰۰ کیلومتر آن از سال گذشته به بهره برداری رسیده و ۳۵۰ کیلومتر نیز در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.
وی افزود: بزرگ‌ترین این پروژه های ریلی راه آهن یزد- اقلید و خط دوم راه آهن بافق- ارژنگ بخشی از محور ‌ریلی بافق- ‌زرین شهر است و در کنار آن ایجاد خطوط ریلی دیگر برای دسترسی صنایع بزرگ به شبکه راه آهن در حال انجام می باشد.


۱۷۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در حال ساخت است


معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه ۱۷۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: راه ندوشن- ورزنه اصلی‌ترین آنهاست و از مهم‌ترین پروژه ها در حوزه راه‌های اصلی که در سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان مصوب شد راه ۱۰۵ کیلومتری بهاباد- نایبند است که این مسیر شهرستان بهاباد را از بن بست خارج کرده و به آن رونق می بخشد.
صادقیان ادامه داد: ۵۰ کیلومتر راه روستایی نیز در حال احداث است که میزان پیشرفت فیزیکی آن تا سال گذشته ۵۰ درصد بوده اما امثال آن را به ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داد.


برخورداری همه ۲۱ شهر و ۵۳۲ روستای استان از نعمت گاز


‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به برخورداری همه ۲۱ شهر استان و ۵۳۲ روستا از نعمت گاز، گفت: در حال حاضر پوشش گازرسانی به شهرهای استان ۱۰۰ ‌درصد و به روستاها بالغ بر ۹۸ درصد است و گازرسانی به صنایع نیز از اولویت‌های امسال و تلاش ما گازرسانی به ۲۵۰ واحد صنعتی و تولیدی با ۶۰۰ کیلومتر لوله گذاری و ایجاد شبکه گازرسانی است.
وی در مورد اقدامات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در حوزه انرژی نیز اظهار کرد: یکی از اقدامات در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید، توان تولید در شهرستان های استان است که ازجمله زیرساخت‌های مورد نیاز آن در حوزه برق می باشد و با دستور استاندار محترم از سال گذشته پایداری شبکه برق شهرستان های ابرکوه، خاتم و ‌تفت در دستور کار قرار گرفته و انشاالله در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
صادقیان ادامه داد: در حوزه برق ایجاد ۱۱ پست جدید و ۲۹۴ کیلومتر خط انتقال برق را در دستور کار داریم.


‌پایان عملیات عمرانی خط انتقال آب خلیج فارس به استان در سال جاری


معاون عمرانی استاندار به پیگیری جدی مدیریت ارشد استان در رابطه با تخصیص اعتبارات مورد نیاز اجرای خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به استان اشاره و بیان کرد: عملیات عمرانی این پروژه بزرگ ‌که در سال‌های قبل آغاز شده بود، در سال ۹۹ به پایان می‌رسد و با نصب و تجهیز آب شیرین کن‌ها در سال جاری امکان انتقال آب به استان امکان پذیر خواهد شد.
وی از اقدامات دیگر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در حوزه منابع طبیعی را اجرای کمربند سبز شهر یزد به و‌سعت ١٠٠ هکتار ذکر کرد و از اجرای طرح پسماند تجمیعی برای شهرهای یزد، مهریز، اشکذر و ‌زارچ و ساماندهی پسماندهای صنعتی واحدهای تولیدی استان خبر داد.


عزم جدی برای کوتاه کردن دست زمین‌خواران استان


صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود از فعال شدن سامانه واگذاری اراضی دولتی در استان و پایش آن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خبر داد و تاکید کرد: امسال ‌عزم جدی برای کوتاه کردن دست زمین‌خواران در اراضی دولتی و کشاورزی استان داریم.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه این سامانه علاوه بر اینکه روند واگذاری اراضی دولتی را به متقاضیان نشان می دهد و این روند را تسریع می کند، ادامه داد: درخواست متقاضی، کروکی زمین و استعلامات مورد نیاز از دستگاه‌های دولتی همگی به صورت الکترونیکی انجام می شود، شفافیت در واگذاری ها را به دنبال دارد و نیز ظرفیت های جدیدی را برای فعالیت سرمایه‌گذاران در استان فراهم می‌کند. وی به ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در سه مرحله در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در حال تهیه بانک اطلاعاتی متقاضیان ثبت‌نام شده هستیم، کمیته‌ای برای تامین زمین این طرح تشکیل شده و زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان‌ها و مرکز استان با آسیب شناسی مشکلات مسکن مهر منظور گردیده است.


تهیه بانک اطلاعاتی جامع نقاط حادثه خیز استان


صادقیان بر ضرورت تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی جامع نقاط حادثه‌خیز استان بر اساس نرم افزار بر مبنای GIS و GPS ‌تاکید و تصریح کرد: از دیگر اقدامات مهم در این حوزه تکمیل سامانه‌های نظارتی و دوربین های درون شهری و اختصاص اعتبار ویژه در این رابطه است و این مهم با توجه به اینکه سرعت بالا عامل بسیاری از تصادفات دارای تلفات درون شهری استان می‌باشد، در دستور کار ‌قرار دارد.
وی با اشاره به برنامه‌های بهسازی ترمینال های داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله صدوقی(‌ره) یزد، گفت: بهسازی ترمینال پروازهای خارجی در سال ۹۸ اجرایی شد و بهسازی ترمینال داخلی و نصب و راه اندازی سامانه هواشناسی ‌CAT1 که به ارتقای شاخص‌های بین المللی فرودگاه یزد کمک می‌کند در سال جاری در دستور کار است.


نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با خریداری ۵۰ دستگاه اتوبوس


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پاسخ به سوالات خبرنگاران از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با خریداری ۵۰ دستگاه اتوبوس، اجرای طرح ایجاد ‌دو جاده سلامت بین شهرستان‌های یزد و تفت و در شهرستان مهریز، تسریع در سرمایه گذاری شهرداری‌ها با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌های استان، طراحی سامانه جامع ساخت و سازهای شهری و روستایی، نصب دستگاه های پایش در رابطه با آلودگی‌های زیست محیطی صنایع آلاینده، توزیع اعتبارات حاصل از یک درصد فروش معادن و پیگیری جدی برای تخصیص اعتبار پروژه‌های عمرانی استان را از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد برشمرد.


🔻🔻🔻

"برای مشاهده تصاویر این نشست کلیک کنید"

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا