یزدفردا:مدیرعامل آبفا استان یزد با اشاره به اینکه بحث آب در یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: مهمترین برنامه آبی استان یزد اجرای خط دوم انتقال است.
اصغر ریاضتی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: با بیان اینکه میانگین روستاهای دارای آب شرب یزد 22 درصد کمتر از میانگین کشوری است گفت: مهمترین برنامه آبی استان یزد اجرای خط دوم انتقال است.
ریاضتی مهمترین برنامه در حال پیگیری توسط آب و فاضلاب استان یزد را پیگیری خط دوم انتقال آب دانست و اظهار داشت: در حال حاضر تخصیص آب این خط انجام شده و در مرحله جذب اعتبار است.
وی ادامه داد: به نظر می رسد در شرایط فعلی مهمترین اقدامی که باید در حوزه آب استان پیگیری شود، اجرای این خط است که می تواند بخش مهمی از مشکلات را برطرف کند.
مدیرعامل آبفا استان یزد با بیان اینکه یکسان سازی و یکپارچگی در شبکه آب شهر یزد به طور کامل اتفاق نیفتاده گفت: بر اساس توزیعی که صورت گرفته، برخی نقاط شهر از آب انتقالی بهره مند هستند و برخی دیگر به طور کامل از آب انتقالی بهره مند نیستند.
ریاضتی خاطرنشان کرد: هزینه ها و اعتبارات مورد نیاز برای یکسان سازی رینگ شهری یزد انجام شده و حدود 500 میلیارد تومان برای این منظور نیاز است که بتوانیم اجرایی کنیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم که امسال این طرح را آغاز به کار کنیم و بتوانیم در اعتبارات سال های آینده بودجه لازم برای آن را دریافت کرده و بحث یکسان سازی رینگ شهری و بهره مندی تمام نقاط به صورت یکسان از آب انتقالی را فراهم کنیم.
مدیرعامل آبفا استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر تنها 60 درصد روستاهای یزد از آب شرب پایدار بهره مند هستند افزود: میانگین کشوری در این عرصه بیش از 82 درصد است و ما فاصله حدود 22 درصدی با میانگین کشوری داریم.
ریاضتی خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم از طرح های فاینانس و اعتباراتی که برای این منظور در نظر گرفته شده، بخشی از مشکلات آبرسانی به روستاهای استان یزد را برطرف کنیم.
وی در ارتباط با اجرای کامل طرح پروژه فاضلاب یزد گفت: در حال حاضر این پروژه نیاز به حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار دارد و با توجه به وضعیت تورمی، هرچه بگذرد هزینه آن بیشتر می شود.
مدیرعامل آبفا استان یزد خاطرنشان کرد: باید با اقدامات لازم اقدام به تامین اعتبار مورد نیاز در این حوزه کرده و علاوه بر آن زمینه ای فراهم کنیم که بتوانیم پساب فاضلاب یزد را در عرصه های قابل استفاده بهره گیری کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا