یزد فردا: مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت و ساز‌های شهرداری  یزد گفت: به منظور تشویق شهروندان به اجرای قانون ساخت و ساز، محدودیت‌های مساحتی در املاک تغییر می‌کند.

علی نوری مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت و ساز‌های یزد، گفت: برای صدور پروانه املاک، حداقل مساحت املاک دارای سند که از ابتدای سال ۹۸ ساخته شده اند به قرار زیر است:

حداقل مساحت ۱۵۰ متر مربع در سطوح ویژه و یک
حداقل مساحت ۲۰۰ متر مربع در سطح دو
حداقل مساحت ۲۵۰ متر مربع در سطح  سه
حداقل مساحت ۴۰۰ متر مربع در سطح  چهار

او افزود: حقوق‌های متعلقه از جمله سرانه برابر تعرفه عوارض و بهای خدمات این املاک نیز محاسبه و اخذ می‌ شود.

نوری با اشاره به تغییر ضریب جریمه افزود: پیش از این املاک کوچک و بزرگ در تمامی نقاط شهر با ضریب تراکم سه محاسبه می‌شده است که با تدابیر عدالت محور تعیین شده این مقادیر به تناسب تغییر کرده اند و به حدود ۱.۷۵ رسیده است که به تغییر وسعت مساحت و منطقه شهری نیز وابسته است.

مدیر نظارت بر ساخت و ساز شهرداری یزد با بیان ضرورت تسریع صدور پروانه گفت: روند صدور در شهرداری تنها ۱۵ روز کاری زمان می برد در حالی که بررسی‌های کمیسیون مربوطه در نظام مهندسی این بازه زمانی را تا حدود سه ماه به تعویق می‌اندازد.

نوری روند زمان بر صدور پروانه در شرایط ناپایدار اقتصادی را  عاملی برای تشویق مالکان به تخلف دانست و خاطر نشان کرد: تغییر قیمت مصالح و مواد اولیه ساخت و ساز طی سه ماه باعث می‌شود که شهروندان بدون طی کردن روند قانونی به ساخت و ساز شهری دست زنند که در این شرایط تغییر تعرفه‌ها می‌تواند سیاستی جبران کننده باشد.
منبع: جوان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا