یزد فردا: سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی یزد از کشف ۱۲ دستگاه قاچاق استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۱.۵میلیارد ریال خبر داد و گقت: ماموران با اقدام اطلاعاتی از انباری در مرکز استان از وجود این دستگاه‌ها مطلع شدند.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد حسن کارگر افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات و هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از انبار این تعداد دستگاه ماینر را کشف و یک متهم را دستگیر کردند و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی  ۱۶ مرداد ماه جاری گفته بود که با تلاش ماموران و همکاری مردم ۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال ( ماینر ) به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از یک واحد صنعتی متروکه در مرکز استان کشف شد.

کارگر افزود: ماموران پلیس با انجام کار اطلاعاتی پس از تکمیل تحقیقات در بازرسی از کارخانه یادشده در این مورد ۲ متهم را دستگیر و تحویل مقام قضایی دادند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آن  در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.
منبع: ایرنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا