یزد فردا: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد ، به منظور جلوگیری از فروش و عرضه کالا‌های قاچاق و تقلبی در داروخانه‌ها، شناسه گذاری همه کالا‌های سلامت محور را الزامی کرد.

کارشناس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان یزد گفت: بر اساس این طرح، از ۳۱ مرداد ماه همه دارو‌ها و مکمل‌های دارویی باید این شناسه را داشته باشند.

حدادیان افزود: همچنین از این تاریخ، داشتن شناسه در همه لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی الزامی است.

وی ادامه داد: کالا‌هایی که این شناسه را پس از این تاریخ نداشته باشند به عنوان کالای قاچاق قلمداد شده و با عرضه کنندگان آن برخورد خواهد شد.

حدادیان جریمه اعمالی را تا ۱۰ برابر ارزش کالا عنوان کرد و اظهار داشت: شهروندان نیز می‌توانند با نصب ابزار‌های لازم در تلفن همراه خود و یا با ارسال کد مندرج روی این شناسه از اصالت آن مطلع شوند.

وی تأکید کرد: طرح شناسه گذاری کالا‌های سلامت محور به منظور ردیابی  و کنترل اصالت کالا‌های سلامت محور از مرحله تولید تا عرضه در کشور اجرا می‌شود.


کارشناس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان گفت: گشت‌های مشترک تعزیرات، غذا و دارو، صنعت و معدن و تجارت، اماکن و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا نیز از امروز گشت‌های ارشادی خود را برای توجیه و اطلاع رسانی لازم برای استفاده از این شناسه در استان آغاز کردند .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا