مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با حضور در جلسه دهیاران شهرستان مهریز گفت : تشکیل "خانه هلال" در نهادها و نیز راه‌اندازی آن در سطح شهرها و روستاها می‌تواند زمینه‌ساز استفاده از بیشتر ظرفیتهای مردمی برای ارتقای سطح تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث باشد.

دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با حضور در فرماداری مهریز و جلسه با دهیاران روستاهای مهریز با بیان اینکه توسعه خانه‌های هلال  و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت های اصلی رئیس جمعیت هلال ‌احمر کشور محسوب می شود،تاکید کرد:انتظارداریم با راه اندازی و توسعه خانه های هلال درسطح روستاهای استان یزد افزایش تاب آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسئولیت پذیری اجتماعی محقق شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در جمع دهیاران مهریز گفت : در حوزه افزایش تاب‌آوری مردم در حوادث، وجود این خانه‌ها از اهمیت ویژه برخوردار بوده و در افزایش آمادگی در وقوع این حوادث نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه با شکل‌گیری خانه‌های هلال با توجه به آسیب‌پذیری روستاها در مخاطرات طبیعی توانمندی روستاییان با ارائه برنامه‌های آموزشی ارتقا می‌یابد، تصریح کرد: ما براساس ظرفیت بخش‌ها و روستاها تعداد خانه‌های هلال را تعیین می‌کنیم و تأکید ما بر این است تا توانمندی و سرعت خدمات را در حوزه امداد و نجات روستایی در قالب خانه‌های هلال انتقال دهیم.

حرازی زاده از مزایای ایجاد خانه‌های هلال علاوه بر جمع آوری کمک‌های داوطلبانه و مردمی که توسط خانه‌های داوطلب انجام می‌شود را فعالیت‌های آموزشی، آماده سازی و هدایت فعالیت‌های جوانان داوطلب و حتی امدادگری خواند و گفت: این کانون‌ها به ویژه در مناطق شهری و روستایی در هنگام رخداد بلایا و حوادث می‌توانند نقش تاثیرگذاری در ارزیابی منطقه توسط نیروهای محلی و تسهیل امدادرسانی به آسیب دیدگان داشته باشند.

 در ادامه جلسه علیرضا فخری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهریز دستورالعمل و نحوه راه اندازی و فعالیت های خانه هلال را تشریح نمود و دهیاران سوالات خود را مطرح نمودند .

همچنین در پایان جلسه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با زارع زاده فرماندار مهریز دیدار و گفتگویی در خصوص خانه های هلال و خدمات این خانه های هلال را تشریح و بر همکاری دوجانبه فرمانداری و دهیاران در راه اندازی این خانه های هلال تاکید نمودند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا