یزدفردا :رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار داشت: تمام مراحل اعطای مجوز توسط نهادهای ناظر رسیدگی شده و اگر سرسوزنی از قانون عدول شود، برخورد صورت می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در پاسخ به گلایه مردم ندوشن از فعالیت یک معدن در محدوده شهری و عدم استعلام  از شهرداری گفت: طبق قانون معادن برای فعالیت یک معدن نیازی به استعلام از شهرداری ها  نیست.

محمدرضا علمدار اظهار داشت: برای اعطای مجوز  به معادن ملاک قانون معادن است. استعلامات طبق این قانون انجام  می شود و مسئولیت بسیاری نیز دارد، اینگونه  نیست که استعلامی انجام نشده باشد. چرا  که تمام مراحل  توسط  دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و نهادهای ناظر  رسیدگی شده و  اگر سرسوزنی از قانون عدول شود، برخورد صورت می گیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به گلایه ها از  عدم استعلام از میراث فرهنگی برای  معدن ندوشن نیز تاکید کرد: پروانه معدنی  که به آن  اشاره می شود در سال ۶۴ صادر شده است. برای ما  نیز فقط قانون و بخشنامه های وزارتی ملاک قرار می گیرد،  طبق قانون اگر پروانه قدیمی وجود داشته باشد استعلام مجدد نیاز نیست و اگر استعلام صورت بگیرد تخلف انجام شده و مالک معدن می تواند در دیوان عدالت اداری به خاطر  این مساله شکایت کند.

علمدار همچنین ابراز داشت: در صورت استعلام و مخالفت یک یا دو دستگاه، موضوع در شورای حل اختلاف با ریاست استاندار، دبیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و حضور نماینده ای از قوه قضاییه و سایر دستگاه های متولی  امر بررسی می شود. 

گفتنی است مردم و فعالان محیط زیستی ندوشن انتقادات جدی نسبت به فعالیت معادن متعدد در این منطقه داشته اند، به خصوص اینکه اخیرا یکی از معادن در مجاورت محدوده شهری مجددا فعالیت خود را از سر گرفته است.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا