یزد فردا - مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی یزد : مردم بدانند نظارت و اموزش دوشاه کلید کنترل بیماری کروناست

یزدفردا :سید صادق کلانتری :مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی یزد :باید از ظرفیت مردم رسانه و فضای مجازی برای پیش برد اموزش و نظارت استفاده گردد.


به گزارش خبرنگاریزدفردا :مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی یزد  در گفتگو با خبرنگار یزدفردا اظهار داشت : :این یک واقعیت هست که علیرغم تلاش های شبانه روزی کادر درمان امکانات ما محدود هست و تک صدایی و بی صدایی جواب نخواهد داد.

وی افزود:در اوایل اسفند ماه سال قبل که شروع بیماری کرونا بود مردم ورسانه ها امدند پای کار و اطلاع رسانی کامل انجام شد و تردد ها کاهش یافت و واحدها تعطیل کردند .و موفق شدیم که بیماری را کنترل کنیم .


مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه خاطرنشان کرد:در حال حاضر هم از تمام مردم درخواست داریم که بارعایت نکات بهداشتی و پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت عزاداری ها را بیمه کنند "بیمه ای که با پیشگیری به مردم منطقه خو هدیه می کنند.

وی افزود:بدانند و رعایت کنند که همه جای شهر میتواند الوده باشد اگر در محلی یک بیمار کرونایی نشسته باشد و ضدعفونی نشود تا بیست روز میتواند الوده کننده باشد .


دکتر جعفری مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی یزد :هرفرد بیمار تا ۱۴ روز بیمار هست و ناقل هست ولی هیچگونه علامتی ندارد. از مردم و عزاداران حسینی درخواست داریم "هرگونه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را به دانشگاه اعلام نمایند . نه تنها به خود کمک کرده اند بلکه به جامعه هم کمک بیشتری می کنند.

وی در پایان افزود:دستگاههای مختلف هم در اجرای پروتکل وظایفی دارند که خواهشمندیم بر اجرای درست و کامل ان وظایف نظارت کامل و جامع داشته باشند

عکاس :علی عقیلی










  • نویسنده : سید محمد صادق کلانتری
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا