یزدفردا:مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای طرح سوم نذرآب با عنوان "نذرآب 3" و اعزام تیم پزشکی با همکاری پزشکان و خیران داوطلب استان یزد به شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکترمحسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: در راستای طرح ملی نذر آب 3 ؛ تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد ( با پیوست ویروس کرونا ) متشکل از 20 نفر که شامل 5 نفر پزشک متخصص (داخلی، عفونی، اطفال، زنان و زایمان، ارتوپدی) و پزشک عمومی، روانشناس، پرستار، ماما و نیروهای داوطلب هلال احمر استان به استان خراسان جنوبی اعزام می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : طرح ملی نذر آب 3 با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی (با پیوست ویروس کرونا) و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر، تصفیه آب و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی می‌شود.

 وی با بیان اینکه پزشکان اعزامی به ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان پزشکی در بخشی از استان خراسان حنوبی می پردازند افزود: اجرای این طرح از 19 لغایت 22 شهریور 99 در شهرستان نهبندان دهستان میغان خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: طرح نذر آب 3 با مشارکت پزشکان داوطلب و خیرین به منظور ارائه خدمات بشر دوستانه، با هدف حمایت از زندگی و سلامت جامعه، برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و آموزشی به منطقه محروم و کم برخوردار اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه طرح نذر آب برای سومین بار و در نقاط کم‌آب کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق بوده که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسئولان استان خراسان جنوبی انجام گرفته است.

حرازی زاده بیان داشت : همچنین در این طرح 200 سبد معیشتی ، 50بسته نوشت افزار ، 130 بسته بهداشتی در منطقه نیز توسط تیم جمعیت هلال احمر استان یزد توزیع خواهد شد.

ضمنا شایان ذکر است جمعیت هلال احمر استان سمنان بعنوان تیم پشتیبان یزد 200 بسته معیشتی و 150 بسته نوشت افزار در این طرح توزیع خواهد نمود.

 

  










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا