نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: کمک‌های رزمایش به نیازمندان به‌صورت موقتی است و تا حدودی نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند، بنابراین ضرورت دارد باهم افزایی دستگاه‌های مختلف اجرائی اشتغال پایدار برای آن‌ها ایجاد شود و مسیر خودکفایی و خوداتکائی آنان هموار شود.

یزدفردا: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: کمک‌های رزمایش به نیازمندان به‌صورت موقتی است و تا حدودی نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند، بنابراین ضرورت دارد باهم افزایی دستگاه‌های مختلف اجرائی اشتغال پایدار برای آن‌ها ایجاد شود و مسیر خودکفایی و خوداتکائی آنان هموار شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حضرت آیت‌الله محمدرضا ناصری در نشست قرارگاه رزمایش و مواسات که با دبیری کمیته امداد استان یزد برگزار شد بابیان اینکه در چند ماه گذشته حرکت بزرگی در قالب رزمایش مواسات و همدلی صورت گرفت، گفت: کارهای ارزشمند و خدمات بزرگی در رزمایش مواسات و همدلی انجام شد، ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند به کارهای شما ارزش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کمک کردن به نیازمندان لطف الهی است، افزود: در نظر گرفتن رضایت خداوند در انجام کارها باعث امداد الهی و ماندگاری کارها می‌شود، این عشق، علاقه، ایمان و اعتقاد به کارها ارزش می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد تأکید کرد: اعضای قرارگاه رزمایش و مواسات و همدلی باید با همیاری و مشارکت مشکلی از بندگان خدا را حل کنند و مردم را در جریان عملکرد و فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی افزود: در کنار فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، کار فرهنگی نیز موردتوجه قرار گیرد و سعی شود دربسته‌های معیشتی که در بین نیازمندان توزیع می‌شود از روایات و آیات پیرامون مباحث مختلف همچون صبر در سختی‌ها و توکل بر خدا استفاده شود.

امام‌جمعه یزد تصریح کرد: نهادها و دستگاه‌های اجرائی در توزیع بسته‌های معیشتی از بانک اطلاعات یکدیگر در خدمت‌رسانی به نیازمندان استفاده کنند.

وی ادامه داد: جایگاه‌ها و فروشگاه‌هایی در محله‌های مختلف برپا کنید تا اجناس و کالای موردنیاز نیازمندان باقیمت مناسب به فروش برسد و فقرا و نیازمندان با حفظ کرامت انسانی بتوانند با کارت‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود از این مراکز خرید خود را انجام دهند.

آیت‌الله ناصری بابیان اینکه کارهای ماندگار برای حل مشکلات نیازمندان انجام شود، گفت: کمک‌های رزمایش به نیازمندان به‌صورت موقتی است و تا حدودی نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند، بنابراین ضرورت دارد باهم افزایی دستگاه‌های مختلف اجرائی اشتغال پایدار برای آن‌ها ایجاد شود و مسیر خودکفایی و خوداتکائی آنان هموار شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به‌خوبی برای خودکفائی نیازمندان وارد عمل شده است، برای چندمین بار طی جلسات مختلف بر اهمیت راه‌اندازی صنایع پوشاک در استان یزد برای اشتغال‌زائی افراد تأکید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا