مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از راه اندازی سامانه بوم واره برای حمایت چند جانبه از استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا خبر داد.

یزدفردا: محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزدگفت: سامانه بوم واره یکی از زیرخدمت‌هایی است که در سامانه ایران نوآفرین (irannoafarin.ir) ارائه می‌شود و در این پلتفرم، بستری فراهم شده تا شرکت‌های بزرگ و متوسط ارائه دهنده خدمات، محصول و خدمات خود را به ‌صورت رایگان و نیم بها به استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نوپا ارائه دهند.

او با بیان این که تا کنون بیش از ۲ هزار استارتاپ در این سامانه ثبت‌نام کرده و از خدمات آن استفاده می‌کنند، هدف از راه‌اندازی سامانه بوم واره را حمایت از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و استارتاپ‌ها (کسب و کار‌های نوپا) عنوان کرد.

پاکدل افزود: قبلا سامانه ایران نوآفرین به‌عنوان درگاه واحد ارائـه خـدمات و زیست بوم نوآفرینی کشور طراحی و پیاده‌سازی شد و سامانه بوم واره هم در این درگاه ایجاد شد تا استارتاپ‌ها برای دریافت خدمات به چندین سامانه مراجعه نکنند و از یک درگاه یکپارچه خدمات دریافت کنند.

او با بیان این که سعی شده نقش دولت در این زمینه به کمترین حد خود برسد، اظهار کرد: اگر شرکت‌های بزرگ و متوسط خدمات خود را روی بومواره ارائه دهند، به آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود، بنابراین تلاش می‌شود با کمک و حمایت غیرمستقیم تعاملات B۲B (فروش محصول یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر) بین استارتاپ‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات صورت بگیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، خاطر نشان کرد: سازمان فناوری اطلاعات در حقیقت به‌ صورت غیرمستقیم از استارتاپ‌ها و شرکت‌های متوسط و بزرگ با ارائه وام حمایت می‌کند به طوری که برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات براساس اظهارنامه مالیاتی آنها، تا سقف ۳ میلیارد تومان وام با سود ۹ درصد و با تنفس یکساله برای بازپرداخت در نظر گرفته است.

استان یزد از استان‌های توانمند کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است لذا شرکت‌های فعال غیر نوپا، استارت آپ ها، کسب و کار‌های نوپا و شرکت‌های دانش بنیان استان می‌توانند برای استفاده از تسهیلات ارائه شده و کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در سامانه بوم واره به لینک https://irannoafarin.ir/b۲bservices یا سایت ایران کارفا به آدرس irankarfa.ir مراجعه نمایند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا