مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: با توجه به ثبت جهانی علامت جمعی احسان (ehsan) با ذینفعی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به‌عنوان اولین علامت جمعی فرش که در آذرماه امسال به ثبت جهانی رسید به همین منظور مددجویان یزدی به سمت فرش‌بافی تشویق می‌شوند.

یزدفردا: مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: با توجه به ثبت جهانی علامت جمعی احسان (ehsan) با ذینفعی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به‌عنوان اولین علامت جمعی فرش که در آذرماه امسال به ثبت جهانی رسید به همین منظور مددجویان یزدی به سمت فرش‌بافی تشویق می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد شجاعان، در دیدار با رئیس اداره امور شعب بانک ملی و رئیس شعبه بانک ملی مرکزی استان یزد با اشاره به تلاش این نهاد در تجاری‌سازی تولیدات فرش مددجویان تحت حمایت، گفت: با توجه به ثبت جهانی علامت جمعی احسان (ehsan) با ذینفعی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به‌عنوان اولین علامت جمعی فرش که در آذرماه امسال به ثبت جهانی رسید به همین منظور مددجویان یزدی به سمت فرش‌بافی تشویق می‌شوند.

وی با تأکید بر تأثیر جهانی‌شدن برند فرش مددجویان در بازار فروش این محصولات، یادآور شد: پروژه توانمندسازی محیط کسب‌وکار مددجویان از طریق علائم تجاری از سال 97 توسط کمیته امداد با همکاری مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه و مرکز ملی فرش ایران آغاز شد و با همراهی سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) در آذرماه امسال به ثبت جهانی رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد افزود: این نهاد درصدد است این علامت جمعی را برای تمامی محصولات بخش صنعت بافندگی مددجویان ازجمله زیلوبافی و تولید پوشاک گسترش دهد.

وی تصریح کرد: یزد از گذشته تاکنون به صنعت نساجی در کشور معروف بوده است و امیداست با تولید پوشاک در کنار تولید پارچه این چرخه تکمیل شود، استان یزد این ظرفیت را دارد که بخش عمده‌ای از تولید پوشاک کشور را در دست بگیرد، کمیته امداد درصدد است مددجویان تحت حمایت را در این مسیر هدایت تا به توانمندی اقتصادی دست یابند.

شجاعان در ادامه بابیان اینکه شعب بانک ملی استان یزد سهم عمده‌ای در ارائه تسهیلات بانکی و اشتغال‌زائی مددجویان تحت حمایت این نهاد دارند، گفت: شعب بانک ملی مرکزی استان یزد امسال در راستای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به نیازمندان، از ابتدای سال 99 تاکنون پنج میلیارد و 200 میلیون تومان وام اشتغال به 122 مددجوی تحت حمایت این نهاد پرداخت کرده‌اند.

روسای اداره امور شعب بانک ملی و بانک ملی مرکزی استان یزد در این دیدار بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر با کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این نهاد تأکید کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا