رئیس شورای اسلامی شهر یزد از ادامه روند مناسب سازی این شهر در چهارچوب طرح سیمرغ خبر داد.

به گزارش یزدفردا: غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: پارسال مناسب سازی برخی از مناطق شهر از میدان همافر تا مسجد جامع یزد در چهارچوب طرح هفت خوان انجام شد.

او افزود: در حال حاضر نیز مناسب سازی برخی دیگر از مناطق شهر در چهارچوب طرح سیمرغ در دستور کار است که این طرح ابعاد مختلف داشته و مختص مناسب سازی برای عابران ویلچر سوار نیست.

سفید ادامه داد: علاوه بر معلولان ویلچر سوار، سایر عابران و از جمله افراد نابینا، بانوان باردار یا دارای فرزند خردسال و افراد سالمند یا ناتوان نیز باید بتوانند در سطح شهر به راحتی تردد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: پیش از این در مسیر‌های تردد شهری، با تاکید بر مناسب سازی آسفالت معابر، اولویت با عابران سواره بود در حالی که در طرح سیمرغ که در پنج منطقه شهرداری یزد در حال اجراست تاکید بر مناسب سازی ورودی کوچه‌ها و سنگ فرش معابر و حق تقدم عابران پیاده است.

او افزود: این طرح همچنین رفع انسداد جوی‌های سطح شهر و مناسب سازی برخی از ایستگاه‌های اتوبوس را نیز در بر می‌گیرد.

سفید ابراز امیدواری کرد که شهروندان فهیم یزدی با صبر و بردباری خود، شورای شهر و شهرداری را در انجام هر چه بهتر وظایف خود یاری دهند تا شهر یزد در حوزه مناسب سازی، الگویی برای سایر شهر‌های کشور نیز باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا