به نام آنكه فكرت آموخت

آنچه در ذيل مي آيد گلايه از نشريه متخلف بلكه منحرف نيست ؛گلايه از كساني است كه خود را مجري عدالت و قانون ميدانند اما براحتي از كنار جرائم ميگذرند و متخلف را جري مي سازند.

اخيرا روزنامه خاتم يزد مطلبي را تحت عنوان ((سرنوشت تلخ يك دختر افغاني ساكن يزد))منتشر كرده كه در آن نكات تاسف بار فراوان است كه ذيلا مي آيد:

1-به حكم صريح قرآن كريم در سوره حجرات ترتيب اثر دادن به خبر فاسق ممنوع است.

و ترديدي نيست كه صدای استعماري بي بي سي (BBC) كه از حلقوم دشمنان اين ملت بر مي آيد مصداق بارز فصق بوده ؛اين عنوان اقل مراتبش به حساب مي آيد؛نشر اكاذيب اين راديوي بي اعتبار كه بر مدار منافع دشمنان اين ملت مي گردد توسط يك روزنامه از چند جهت تخلف آشكار است.

الف-نشر اكاذيب :آن هم در جهت تخريب عفت عمومي و جهت ديگر كمك به تحقق اهداف دشمن در خبر پراكني ودروغ پردازي است ؛آيا اين جرم مسلم نيست ؛كه كسي با اموال بيت المال كه ار دولت اسلامي مي گيرد اخباري را در جامعه اسلامي پخش كند كه هدف دشمن از نشر آن تحقير ملت و تخريب چهره نظام و اسلام است ؟!

روي سخن اينجانب با صاحب نظران عرصه حقوق و فقه اسلامي است .آيا اين عمل مصداق نشر اكاذيب نيست و جرم نمي باشد؟؟

2-در فقه اسلامي اشاعه فحشاءگناهي بس بزرگ است ودر بيان پيامبر گرامي آمده است كه((هر كس فحشايي را منتشر كند مثل همان كسي است كه آن فحشاء را مرتكب شده است ))حكمت اين بيان نيز معلوم است زيرا نشر اخبار مربوط به فحشاءبتدريج قبح و زشتي آن را در نظر مردم كم مي كند و هر چه قبح عمل قبيحي در جامعه كم شود ميزان ارتباط آن افزايش پيدا مي كند به همين جهت اسلام در خصوص نشر خبر فحشاءتوجه خاصي نموده ؛بدين صورت كه تا چهار شاهد عادل همزمان شهادت ندهند چيزي ثابت نمي شودواگر كمتر از اين مقدار باشند ؛حد قذف بر شهود جاري شده ؛به اتهام رمي مومن پاك 80ضربه شلاق مي خورند .

اين سياست محكم اسلام است تا كسي بخود جرات ندهد ؛ديگران را متهم وعفت عمومي را تخريب نمايد حتي اگر فردي خودش عليه خود به فحشاءاقرار كرد تا سه بار تخطئه مي شود و اين چيزي نيست جز اين كه اسلام راضي نيست بسادگي حريم عفاف عمومي لطمه ببيند ؛اما اگر مطلب ثابت شد و اين حريم عقت لطمه ديد با مجازات سخت فاعل ؛قبح عمل را در نظر مردم نگه مي دارد و بهمين جهت است كه در حديث نبوي ناشر خبر فحشاء در گناه مساوي فاعل فحشاء بر شمرد ه است .

با اين توضيح ميتوان ميزان قبح اقدام روز نامه مذكور را كه بارزترين نوع اشاعه فحشاء است فهميد و به اعتقاد اينجانب اين روز نامه با يك حركت ؛چند عنوان جرم را مرتكب شده كه مدعي العموم قواي قضائي مسئول است آن را پيگيري و قانون را اجرا كند .

1-نشر اكاذيب :دليل احراز اين عنوان به حكم نص قرآني در سوره حجرات است خصوصا كه فاسق مذكور دشمن نيز محسوب مي شود وكينه توزي صداي دولتي انگليس ودولت مطبو عش با اسلام و مسلمين ؛خاصه ايران اسلامي بر كسي پوشيده نيست .

2-مساعدت دشمن در تحقيق اهداف شوم فرهنگي :هر منصفي به راحتي مي فهمد كه نشر اين گونه اخبار توسط همچو رسانه اي اهداف سوئ فرهنگي را در نظر دارد از جمله :تحقير ملت مسلمان ؛ظالمانه و تبعيض آميز جلوه دادن احكام اسلامي ؛ارائه تصوير زشتي از نقض حقوق بشر در جامعه اسلامي و بي ترديد اين عنوان تخلف و جرم مسلم مي باشد .

اشاعه فحشاء كه سخن از آن گذشت .

اينجانب هيچ توقعي از نويسنده و دست اندر كار روزنامه مذكور ندارم ؛گلايه از مسئولان قضائي است و نزد خدا گناهكار اصلي مسئولان قضائي است و به يقين نزد خدا گناه كار اصلي مسئولان قضائي هستند زيرا طبق روايا ت معتبر بلكه به تائيد عقل ؛اول عالم را مؤاخذه مي كنند سپس جاهل را .

مدعي العموم چشم عدالت است كه هر تخلفي را بدقت مي پايد وقبل از همه چشمها مي بيند و جلو آن را مي گيرد اما متاسفانه در كشور ما چشم مردم قبل از مدعي العموم مي بيند و فرياد هم مي زنند اما حضرات چندان تغايري از خود نشان نمي دهند و با اين تفصيل چشم عدالت در كشور ما كم سوء است .

اميد آنكه مسئولان قوه قضائيه كه مكلف اصلي در سد اين گونه اعمال ناروا هستند به وظيفه خود قاطعانه عمل كرده و اعتبار اين قوا را كه بايد مايه آرامش روح و جسم و امنيت دين و دنياي مردم باشد بيش از اين در انظار مؤمنان ضايع نسازند و بي ترديد افراد دخيل در نشراين مطلب از حدود و مباني دين آگاهي نداشته يا پايبند نبوده و صلاحيت نگارندگي و نشر در جامعه اسلامي را ندارند .

درود بر پيروان هدايت

محمد رضا شايق

رونوشت :دفتر مقام معظم رهبري

رياست قوه قضائيه

 

 مدیر مسئول خاتم، چه نقشی در روزنامه خاتم یزد دارد؟!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا