نواده سومین شهید محراب و یادگارنماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد برنامه‌های 11 تیر ماه دومین سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی و سی و دومین سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله صدوقی را اعلام کرد.

خبرنگار یزد فردا === اعظم السادات میرجلیلی ==== حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از فردا، سه شنبه 11 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حظیره مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام حسینی بوشهری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین روز چهارشنبه 12 تیرماه و پنج شنبه 13 تیرماه نیز در بیت شهید صدوقی با سخنرانی حجت الاسلام نقویان و حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مراسمی برگزار می شود.

فرزند امام جمعه فقید یزد با اشاره به ویژگی های بارز شهید صدوقی، گفت: شهید صدوقی دارای اخلاق نیکو، فروتنی، پیشتازی در کمک به محرومین و مستضعفان بود و ایشان به نوعی زندگی خود را وقف مردم و جامعه کرده بود.

صدوقی، اعتدال و مردم‌داری را بارزترین و شاخص‌ترین ویژگی مرحوم صدوقی عنوان کرد و افزود: ایشان معتقد به اصل نظام و رهبری بود و در این راستا به هر نتیجه‌ای می‌رسید، اجرایی می‌کرد.

وی، انتقال آب از زاینده رود به استان یزد را یکی از مهم‌ترین اقدامات و خدمات مرحوم صدوقی برشمرد و بیان داشت: آنچه از دوران کودکی و نوجوانی خود به یاد دارم، دغدغه‌های مرحوم صدوقی در مسئله آب و پیگیری‌های مجدانه ایشان بود.

صدوقی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مرحوم صدوقی که باعث می‌شد ایشان بهتر و منطقی‌تر تصمیم بگیرند، این بود که با مردم بود و به راحتی در دسترس آنها بود و همواره با عدالت تصمیم می‌گرفت.

وی تاکید کرد: مرحوم صدوقی و پدرشان همواره در یک راستا قدم برداشتند و پسر همواره جا پای پدر گذاشت و حتی جالب اینکه وفات پسر درست در سالروز شهادت پدر اتفاق افتاد.

حجت الاسلام صدوقی اظهار داشت: چنین روزی در تقویم یادآور درگذشت فرزند صبور ایشان مرحوم حجت الاسلام و  المسلمین حاج شیخ محمدعلی صدوقی است.

وی ادامه داد: ایشان مرد اعتدال و همواره از تندرویی گریزان بود چرا که امور را با عقل و تدبیر و حفظ جایگاه مردم انجام می داد و خصوصیات بارز ایشان اعتدال و مردمداری بود.   

ساخت مسکن برای جونان

نواده شهید محراب با اشاره به اینکه مرحوم صدوقی چند پروژه را برای اجرا در نظر داشت اما فرصت اجرای آن را پیدا نکرد، گفت: مسکن جوانان یکی از این پروژه هاست.

وی ادامه داد: پروژه مسکن جوانان که زمین آن در بلوار استقلال در زمان حیات ایشان خریداری شد و بنا به دلایلی کار این پروژه آغاز نشده بود ،عملیات اجرایی آن از 15 شهریوماه سال گذشته آغاز شد.

وي بيان كرد: اين پروژه در زميني به وسعت 50 هزار متر در بلوار استقلال يزد در حال احداث است و پروژه‌اي 320 واحدي است اما قرار است در طرح توسعه، به 600 واحد برسد.

حجت الاسلام صدوقی اظهار داشت: هم اکنون این پروژه بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان امسال به اتمام برسد.

صدوقي با بيان اينكه اين پروژه اكنون با مشكلات تسهيلات بانك مسكن مواجه شده است، اظهار اميدواري كرد: اين مشكل هرچه سريعتر حل شود و تا پايان سال واحدها آماده تحويل به متقاضيان شود.

وي تصريح كرد: همه تلاش خود را به كار خواهيم گرفت تا واحدهاي مسكوني اين پروژه، با شرايطي آسانتر از مسكن مهر در اختيار جوانان متقاضي قرار گيرد.

وی با اشاره به شرایط واگذاری این پروژه نیز گفت: افراد باید دارای شرایط الزامی شامل جوان بودن، ساکن بودن در یزد حداقل پنج سال ،  ... دیگر شرایط امتیازی شامل سطح تحصیلات ، خانواده ایثارگران، افراد واجد شرایط نخبگی، حافطان قرآن و.... باشند.

رضا جهان آرا ، مجری پروژه مسکن جوانان استان یزد نیز در این نشست گفت: این پژوه  600 واحد مسکونی طراحی شده که در حال حاضر 320 واحد و از 31 بلوک مسکونی تشکیل شده  که متراژ واحدها   92 و 82 متری است.

پی گیری ساخت بيمارستان فوق تخصصي سرطان در استان يزد

صدوقي همچنين از تلاش براي راه اندازي بيمارستان فوق تخصصي سرطان در استان يزد خبر داد و افزود: فضاي بيمارستان جانمايي شده اما هنوز در زمينه صدور مجوز مشكلاتي وجود دارد كه اميدواريم با همكاري استاندار و رئيس دانشگاه علوم پزشكي يزد اين مشكلات برطرف شود.

طرح توسعه بیمارستان سیدالشهدا (ع)

فرزند امام جمعه فقید یزد با اشاره به طرح توسعه بیمارستان سیدالشهدا (ع)  از توسعه این بیمارستان در بخش‌های ICU و جراحی قلب خبرداد و گفت:  19 تخت در بخش جراحی قلب و چهار تخت جدید در بخش ICU راه‌اندازی می شود.

 

دکتر امیرحیدری ، رییس بیمارستان سیدالشهدای یزد نیز در این نشست گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام شده ارائه کرد.

در پایان این نشست خبرنگاران در معیت حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی از ساختمان جديد الاحداث فاز دوم بيمارستان سيدالشهدا (ع)  يزد بازديد نمودند.

 

عكس:   == خبرنگار یزد فردا === مسعود ميرجليلي 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا