مسئولان شور و شعار را به شعور سوق دهند


emami41@yahoo.com

این روزها در استان یزد شور و هیجان خاصی ایجاد شده و مردم سزد پس از 22 سال شاهد حضور مقام معظم رهبری در دیارشان هستند.
      بی تردید حضور حضرت آیت الله خامنه ای در این دیار موجب برکاتی خواهد بود و مردم نیز از برکات آن بهره خواهند برد ، اما آنچه یادآوری آن ضروری به نظر می رسد این است که مسئولان و دست اندرکاران از اقدامات و رفتارهایی که موجب اسرافکاری و بدبینی مردم می شود پرهیز کنند.
      هرچه بیشتر به روز موعود یعنی چهارشنبه نزدیک می شویم ، بر تعداد بنرهای تبلیغاتی و پارچه نوشته ها و ... در خیابانها و میادین افزوده می شود و برخی از آن ها حالت استفاده ی ابزاری به خود می گیرد و هدف تبلیغ موسسه ، شرکت ، یا خدمات و کالاهای خاصی است.
      گرچه تا حد کمی بهره گیری از چنین اقلام تبلیغی لازم به نظر می رسد ، اما افراط در این نوع تبلیغات آثار منفی و ناگواری را در افکار عمومی به دنبال خواهد داشت که هوشیاری و درایت مسئولان را می طلبد.
      ... موضوع دیگری که در این خصوص قابل تامل است محتوای نوشته ها در این تبلیغات است ، در چند نقطه  شعارهایی از این دست نوشته شده است : « ما ذوالفقار حیدریم ، فداییان رهبریم » یا « رهسپاریم با ولایت تا شهادت » و ... ، چه خوب بود با مروری بر اندیشه های رهبری و تاکیدات مکرری که ایشان بر گشودن دروازه های علمی و ایجاد نهضت علمی و جنبش نرم افزاری و تاکید و توصیه هایی از این دست ، حامی و مجری اندیشه های رهبری بودیم ، چرا که نظام و رهبری نظام در شرایط کنونی از جامعه بیش از ذوالفقار به اندیشه و کار مبتنی بر آن برای ایجاد تحول علمی و گشایش مشکلات اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی نیازمند است.
... و اما رسالت دست اندرکاران و مسئولان فقط ایجاد شور و شعار و هیجان نیست ، بلکه در کنار ایجاد شور و شعار و هیجان باید به ایجاد شعور و تعقل هم بپردازند و شور و شعارها را به سمت و سوی  شعور سوق دهند تا به مدد آن بتوانند چنین فرصت بی بدیلی را غنیمت بدانند و استان یزد را از آن بهره مند سازند.

منبع :www.bahareno.ir

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا