منطقه هشت امام رضا (ع) پشتیبان واحدهای اپراتوری و دیسپیج در بحران ها خواهد بود .

امروز دوشنبه سوم آذر 1393 پس از ماهها تلاش مستمر مدیران و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد ، واحد پشتیبانی فرماندهی عملیات شامل اپراتوری ، دیسپیج و ستاد هماهنگی در(EOC) در پایگاه شهری منطقه هشت امام رضا (ع) به بهره برداری رسید .

این واحد پشتیبانی به سیستم های  مخابراتی و ارتباطی پیشرفته مجهز شده است که در مواقع بحران ، حوادث و نیاز به تخلیه اضطراری مرکز اورژانس یزد ، آماده مدیرت کامل تماس ها و فرماندهی عملیات اورژانس و ارتباط بین واحدهای امدادی میباشد .

دکتر احمد دهقان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در این رابطه گفت : با توجه به بروز لحظه ای  حوادث و بحرانها و غیر قابل پیش بینی بودن بسیاری از آنها ، این مرکز به عنوان پیشگام امدادهای پزشکی باید آمادگی کامل در شرایط مختلف را داشته باشد و این مرکز پشتیبانی مجهز در راستای آمادگی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد در شرایط خاص آماده و تجهیز شده است .

دکتر سعیدرضا پهلوان پور مدیر فنی اورژانس یزد از آمادگی لحظه ای این مرکز پشتیبانی خبرداد و گفت : با توجه به موفق بودن راه اندازی این مرکز و تست انجام گرفته امروز، به زودی مانور تخلیه اضطراری لحظه صفر و انتقال مرکز فرماندهی اورژانس از ساختمان رسولیان به این مرکز برگزار خواهد شد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا