نماینده مردم اردکان در واکنش به موضوع وجود رانت در معدن چادرملو گفت: طبق پیگیریهای من متاسفانه در این مورد فضاسازی رسانه ای صورت گرفته است.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در گفتگو یی در مورد برخی اخبار مبنی بر وجود رانت در شرکت معدنی صنعتی چادرملو در استان یزد - شهرستان اردکان توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود معدن سنگ آهن چادرملو در حوزه انتخابیه من واقع شده و اگر قرار است کسی توضیحاتی در این مورد بدهد، من هستم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این باره تصریح کرد:موضوع بدهی چادرملو در رابطه با حق بهره برداری بزرگنمایی شده و اکثر مبلغ آن بر اساس محاسبات شرکت به مبلغ 513 میلیارد تومان به موقع پرداخت شده و مبلغ حدود 300 میلیارد اختلاف محاسباتی در مورد کنسانتره مصرفی در گندله سازی وجود دارد که شرکت معتقد است طبق قانون نباید به آن عوارض تعلق گیرد که این موضوع درحال بررسی است تا در صورتیکه بر عهده شرکت قرار گیرد پرداخت گردد؛این بدهی مربوط به مالیات نمی باشد و شرکت تمامی مالیاتهای قطعی شده و تشخیصی را طبق گفته خودشان و مدیرکل دارایی استان پرداخت نموده اند. مدیران شرکت چادرملو خودرا در هر حال مطیع قانون می دانند و یکی از منظم ترین شرکتهای بورسی هستند.

وی تاکید کرد :طبق پیگیریهای من در این مورد فضاسازی رسانه ای صورت گرفته است.

نماینده اردکان در تشریح چگونگی طرح خبر رانت در چادرملو گفت: یکی از خریداران سنگ چارملو با شخصی خارج از مجموعه معدنی دچار اختلاف می شود و کار آنها به دادگاه می کشد و طرف مقابل محکوم می گردد. آن شخص با وکیل خود برای ایضاء و اذیت ایشان طرح دعوا مبنی براینکه در خریدها سهم مشارکت دارد می نماید و پس از رد دعوی ایشان در محکمه ؛ شروع به نشر اخبار کذب و نامه پراکنی بنام تعدادی از کارگران معدن و بدون امضاء می نماید.

با توجه به شدت نشر این اکاذیب در دیماه سال قبل گروه ویژه اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور به شرکت مراجعه و پس از 4 ماه کار مداوم به نتیجه ای مبنی بر وجود تخلف در شرکت نمی رسد.

تابش تاکید کرد: وکیل شخص محکوم شده بدنبال آن است تا با استفاده از ابزار مجلس، خبرنگاران و خبرگزاریها علیه معدن چادرملو فضا سازی کند.

وی ادامه داد از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور درخواست کرده ام اگر مواردی را نقض قانون می بینند به ما ارجاع دهند تا رسیدگی کنیم.

  



محمدرضا تابش تاکید کرد: معدن چادرملو استان یزد را به یک قطب صنعتی تبدیل کرده است.

وی ادامه داد این معدن اکثر سود سهام خودرا به افزایش سرمایه تبدیل کرده و برای سرمایه گذاری در استان بکار برده است.

تابش اظهار داشت: در پی سرمایه گذاری معدن چادرملو در استان یزد چندین کارخانه مولد ایجاد شده و اشتغال زایی در استان افزایش یافته است.

عضو مجمع نمایندگان یزد تصریح کرد : چرا نمایندگانی که معدن چادرملو در حوزه آنها نیست در آن دخالت میکنند.آیا همه آنها از سر دلسوزیست؟
وی افزود : مدیران چادرملو معتقدند عوارض مصوب غیر منطقیست؛ ولی ما بخاطر کمک به مسائل عمرانی استان20 درصد آنرا به استان اختصاص دادیم تا کارهای عمرانی سرعت بیشتری داشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا