یزدفردا-سرویس اجتماعی -خبرهای پلیس"پلیس آگاهی شهرستان خاتم استان یزد، فرد شیادی را كه با نوشتن دعا برای درمان درد، محبت، جلوگیری از طلاق و...ضمن فریب افراد ساده لوح از آنان كلاهبرداری می كرد شناسایی و دستگیر كرد.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا به نقل از پلیس استان یزد:سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: با توجه به اعلام خبری در خصوص فعالیت یك فرد كلاهبردار و شیاد كه با نوشتن دعاهای مختلف اقدام به فریب افراد ساده لوح و خرافه گرا كرده و از این طریق مبالغ قابل توجهی را به دست آورده است، بررسی موضوع در دستور كار ماموران پلیس آگاهی خاتم قرار گرفت.

سرهنگ " كاظم كفاش پناه" افزود: ماموران  پس از بررسی موضوع و و انجام تحقیقات لازم توانستند اطلاعات لازم از زمان و مكان فعالیت این كلاهبردار را به دست آوردند كه به همین منظور هماهنگی لازم با مقامات قضائی را به عمل آورند.

وی ضمن اشاره به دستگیری " ق.ع" 56 ساله ادامه داد: در بازرسی از محل اختفای متهم انواع كتب دعانویسی، فالگیری و رمالی و همچنین مقداری موادمخدر كشف و ضبط شد.

كفاش پناه افزود: متهم در بازجویی های خود در اداره آگاهی به فریب شهروندان و نوشتن دعا و سحر و جادو و دریافت مبلغ 150 هزار تومان در قبال هرنسخه دعا اعتراف كرد.

سرپرست معاونت اجتماعی انتظامی استان یزد تصریح كرد: عدم اعتقاد به باورهای دینی و مذهبی، زیاده خواهی و افزایش تجمل گرایی و مال اندوزی در جامعه می تواند از علل و انگیزه اینگونه جرایم باشد.

به گفته كفاش پناه، متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا