پایانی بر یک آغاز، فاتحه ای برای حزب اعتماد ملی

حزب اعتماد ملی در آغوش مشارکت!

عضو ارشد مشارکت یزد، دفتر حزب اعتماد ملی یزد را افتتاح کرد

دعوت گسترده شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یزد را برای شرکت در مراسم افتتاح دفتر یزد، بدلیل مطرح و شاخص نبودن دعوت کنندگان، کسی پاسخ نگفت، و در غیاب چهره های شاخص و سرشناس گروههای مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ، با حضور جمع قلیلی ازوابستگان یک جریان خاص، دفتر حزب اعتماد ملی یزد را عضو ارشد شاخه مشارکت یزد و مدیر عامل مجتمع طبقاتی و غیر انتفاعی جوادالائمه، در میان تشویق معدود همراهان افتتاح نمود، تا فرجام تلخ و مشخص حزب اعتماد ملی، در شروع رقم بخورد.

حزب اعتماد ملی کروبی، که می خواست با دوری از جریان و جناح های موجود سیاسی، برای جذب توده مردم و نخبگان دلگیر ازبازی های سیاسی، جریان دیگری را در سیاست ایران بوجود بیاورد، با پیوستن به جریان شکست خورده مشارکت، از هدف اولیه دور گشته، و بی توجه به واقعیت های اجتماع، در راهی گام گذاشته، که مشارکت و کارگزاران رفته اند و سخت شکست خورده اند.

نتیجه دور ازانتظار انتخابات ریاست جمهوری، به روشنی ثابت کرد که گروهها و باندها و جناح های سیاسی و رسانه ها پایگاهی در جامعه، و قدرت چندانی برای جذب رای مردم ندارند، و باید که در روند فعالیت خود بازنگری نمایند، کروبی با پی بردن به این موضوع، حزب اعتماد ملی را کلید زد، تا یک جریان مردمی را برای حضور قدرتمند در انتخابات ایجاد نماید، و اما نفوذ سیاست بازانی که باعث شکست هاشمی و خاتمی شدند به بدنه حزب نوپای اعتماد ملی، بخوبی این نکته را ثابت کرد، که کروبی نیز ازاشتباهات گذشته درس نگرفته و تجربه کسب نکرده است.

اگر دیگر شوراهای مرکزی و دفاتر حزب اعتماد ملی در دیگر استانها نیزهمچون یزد باشد، باید فاتحه ای برای حزب اعتماد ملی قرائت کرد، چرا که بعید است، بعدها و در درازمدت، افراد قوی و نخبگان شاخص حاضر باشند، که بجای افراد ضعیف قرار گیرند.

با توجه به عملکرد کوتاه مدت اصولگرایان، در انتخابات خبرگان و شوراهای شهر، اصولگرایان شکست خواهند خورد و اصلاح طلبان نیزپیروزنخواهند شد، و اما جریان سومی که بتواند با تکیه به خواست توده های مردم، بین عدالت و اصلاحات پیوند ایجاد کند، برنده انتخابات خواهد بود، حزب اعتماد ملی می توانست با دوری از جریانات شکست خورده سیاسی و سیاست بازان فاقد پایگاه مردمی، و رفتن بسوی مردم، این جریان را شروع کند، اما شتاب در شروع حرکت و استفاده ازچهره ها و جریاناتی که فقط به منافع و مصالح خود می اندیشند، اعتماد ملی را از ساختن جریان مردم محور دور کرد، و شکست را در قبل از آغازمبارزه، برای حزب اعتماد ملی رقم زد.

یکی ازدلایل مهم شکست هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری، تبلیغ و وجود طرفداران شناخته شده هاشمی بود، که در بین مردم پایگاه و جایگاه نداشتند؛ و شاید اگر چهره های شناخته شده ای که برای هاشمی تبلیغ کردند، برای هاشمی تبلیغ نمی کردند و یا برای احمدی نژاد تبلیغ می کردند، اینک رئیس جمهور، هاشمی یا کروبی بود.

کروبی، شهامت و صراحت و تجربه و سابقه و بودجه و امکانات و روزنامه و حزب و سایت و هوادار دارد؛ اما پیرو و نیروی نخبه و برنامه و تفکر نو ندارد، و این برای حزبی که می خواهد اعتماد ملی را جلب کند، ضعف و نقیصه بسیار بزرگی می باشد.

و کروبی، برای جذب و جلب اعتماد ملی، باید که بسرعت،ازراه رفته بازگردد، و با تعمقی بیشتر، بدون ترس و واهمه، حرکت را ازنو آغازکند. 8/3/85 یزد

محمد رضا شوق الشعراء

 

اخبار مرتبط

 

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا