توهين وزير ارشاد دولت دهم به مردم استان يزد

محمدرضا شوق الشعراء

اشتباه صفارهرندي را حسيني بنوعي ديگر تكرار كرد
آقاي وزير ارشاد، لطفا در حكم و انتخاب خود تجديد نظر كنيد!

بعد از دوره «تلخ» و سراسر سكوت و سقوط و وعده عجمين، انتخاب و انتصاب فرد غير يزدي گمنامي كه هيچگونه سابقه فعاليت فرهنگي و هنري و مديريتي در استان صنعتي- فرهنگي يزد ندارد بعنوان مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد، توهين آشكاري به تاريخ و فرهنگ مردم يزد و جامعه فرهنگي و هنري يزد مي باشد!
براستي! در شهر و استان صنعتي و فرهنگي يزد، كه چهره ها و شخصيت هاي فرهنگي و مذهبي و سياسي زيادي را در خود پرورش داده و به ايران و جهان معرفي كرده است، مدير شايسته و توانمند و لايقي به قد و قواره و اندازه و وزن عاليشونذي نبود كه از جانب وزير ارشاد دولت دهم بعنوان مديركل مهمترين اداره يزد معرفي شود!؟ واقعا كه اگر استان دانشگاهي يزد، چنين چهره و شخصيتي را نداشته و ندارد، پس اصلا احتياجي هم به اداره كل فرهنگ و ارشاد ندارد! و اما اگر چنين چهره ها و شخصيت هايي در يزد بوده اند و هستند، وزير ارشاد دولت دهم، بسيار در حق مردم و جامعه فرهنگي و هنري يزد كم لطفي و بي انصافي نموده است. مگر آنكه هدف ازين انتخاب، نه فرهنگي، كه سياسي و انتقامي و دهان كجي به مردم يزد باشد.
در اينكه ممكن است بنا به فرمايش وزير محترم ارشاد دولت دهم، عاليشوندي، توانمندي هاي متعهدانه زيادي داشته باشد شكي نيست، و اما صرف داشتن اين توانمندي ها، براي مديريت فرهنگ و هنر يزد كافي مي باشد!؟ در غوغاي تهاجم فرهنگي، عاليشوندي با چه شناختي از فضا و محيط و جامعه و فرهنگ مردم يزد، مسئوليت بدين مهمي و سنگيني را قبول كرده است!؟ آيا سپردن مسئوليت خطير و مهم و سنگين فرهنگ و هنر يزد به فردي كه يزد و يزدي ها و خصوصيات آنان را نمي شناسد، باعث از بين رفتن توانمندي ها آن فرد در مسير نخواهد شد!؟
بدليل غفلت و اشتباه وزير ارشاد دولت دهم، عاليشوندي مجبور است براي فعاليت، يا از نيروهاي موجود ارشاد يزد كه عجمين و غياثي و كاظميني با آنان كار كردند استفاده كند، كه براي شناخت ضعف و قوت آنان مدتها زمان لازم است، يا اينكه بايد از ديار خود نيروي فرهنگي و هنري به يزد بياورد، كه در هر دو صورت ضرر و زيان آن متوجه فرهنگ و هنر و جامعه يزد خواهد شد.
ويرانه اي كه عجمين در پايان فصل «شعار» احياي دارالعباده بجا گذاشته، نيازمند «تحول» و «حركت» و «خون تازه» و دستهاي معجزه گر يك معمار هنرمند باتجربه و توانمند است، و البته كه با توجه به شواهد، اين بار سنگين، بر دوش مدير جوان جديد سنگيني كرده و در كوتاه زمان كمر و شانه او را خواهد شكست.
وزير ارشاد دولت دهم، اگر با نماينده ولي فقيه و امام جمعه و رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان يزد مشورت كرده بود و اگر نظر نمايندگان مردم استان يزد در مجلس را جويا شده بود و اگر به ناله هاي جامعه هنري يزد توجه نموده بود، شايد كه فرد توانمند ديگري را بجاي عجمين براي مديريت فرهنگ و هنر يزد انتخاب مي كرد و اينگونه با اين انتصاب و انتخاب، فرهنگ يزد و يزدي ها را بزير سوال نمي برد.
باشد، كه وزير فرهنگ و ارشاد دولت دهم، با يزدي ها شوخي و مزاح كرده باشد، و شيريني رفتن «عجمين» را با آمدن «عاليشوندي» بر جامعه فرهنگي و هنري يزد «تلخ» نكند!

ی زدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا