محمد رضا شوق الشعراء

محمد رضا شوق الشعراء
دادگستری یزد، پس از مسدود کردن کوچه دادگستری در مرکز شهر و خیابان فرخی، و بستن راه عبور و مرور ساکنین محل، اینک دوباره در اقدامی جالب و سوال برانگیز، بدون در نظر گرفتن قوانین شهری و حقوق شهزوندان، در خیابان خاکی جنب ساختمان جدید دادگستری در بلوار مدرس، نسبت به ایجاد پارکینگ و سایبان اقدام کرده است، تا مشکل جای پارک اتومبیل کارمندان دادگستری را به گونه ای فراقانونی حل نماید، و اما اگر مردم و دیگر سازمانها و نهادها و ادارات نیز بخواهند به دادگستری یزد تاسی نمایند، دیگر از کوچه ها و خیابانهای شهر چی باقی می ماند!؟

آیا کوچه و خیابان و پیاده رو جنب دادگستری نیز جزو مایملک و محدوده دادگستری می باشد!؟

حساب کنید اگر فرمانداری شهرستان یزد هم بخواهد در پیروی از دادگستری، در خیابان فرمانداری پارکینگ و سایبان احداث نماید و یا اینکه سپاه پاسداران بخواهد عمل دادگستری را در خیابان جنب سپاه انجام دهد، شهر یزد، چه شهری خواهد شد!
تبصره اول: دادگستری یزد با مجوز شهرداری و شورای شهر نسبت به ایجاد سایبان فلزی و پارکینگ در کوچه جنب دادگستری اقدام کرده است!؟
تبصره دوم: اگر بله ،شهرداری یزد به استناد کدام قانون به دادگستری یزد اجازه داده است تا در خیابان و کوچه جنب دادگستری پارکینگ اختصاصی ایجاد نماید!؟
تبصره سوم: در شهری که.....، مدیریت شهری نیز بعهده دادگستری می باشد!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا