محمد رضا شوق الشعراء

محمد رضا شوق الشعراء
دویست و بیست خانه باغ را «کوثر یزد» چگونه و به چه کسانی فروخت!؟
چه کسانی «پول» و «خبر» داشتند و دارند!؟

بدون آنکه در روزنامه های کثیرالانتشار سراسری و یا در سایت ها اطلاع رسانی شود، پیش فروش مرحله اول زمین خانه باغ های طرح کوثر در جاده تفت بصورت نقد و اقساط انجام شد، و در اندک زمان، دویست و بیست قطعه زمین هزار متری با گرفتن بیست درصد نقد و مابقی طی سی و شش قسط به قیمت 120 میلیون تومان بفروش رسید، و اما آیا پانصد قطعه زمین باقی مانده نیز با همین قیمت و همین شرایط به فروش خواهد رسید!؟
موسسه کوثر که وظیفه تامین قسمتی از هزینه طرح انتقال آب را به یزد دارد و با مدیریت مهندس نبوی زاده اداره می شود، تحت نظارت استانداری و سازمان بازرسی است و یا تحت هدایت پنهان ...!؟
اگر موسسه کوثر در رابطه با پیش فروش خانه باغ های هزار متری در جاده تفت اطلاع رسانی و تبلیغ کرده بود، چه تعداد از مردم یزد برای خرید ثبت نام می کردند!؟ و اما چرا شرایط خرید برای همه مردم یکسان نبود و نیست!؟
آیا قرار است در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، اعیان شهر برای سکونت در خانه باغ های محله اعیان نشین جدید شهر گزینش و گلچین شوند!؟ و یا اینکه برنامه، در بورس انداختن زمین خانه باغ ها و فروش چند برابر قیمتی آن در کوتاه مدت می باشد!؟ براستی چه کسانی و چگونه، از پیش فروش خانه باغ ها «با خبر» شده و زمین هزار متری خانه باغ ها را در مرحله اول خریداری نموده اند و آیا عدالت در تفسیم و فروش این زمینها رعایت شده و خواهد شد!؟
تجربه نشان داده است که در گذشته دور و نزدیک، بسیاری بخاطر رانت اطلاعات، یکشبه به ثروت های بادآورده دست یافته اند و اما آیا قضیه کسب درآمد و ثروت اندوزی عده ای، در طرح زمین خانه باغ های کوثر نیز تکرار خواهد شد!؟ باید صبر کرد و دید، سه ماه بعد و شش ماه بعد و یکسال بعد، زمین خانه باغ ها به چه مبلغی فروخته خواهد شد، و البته آنموقع شاید که نه دیگر فلاح زاده استاندار یزد باشد و نه احمدی نژاد رئیس جمهور!

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا