محمد رضا شوق الشعراء:استان یزد بازهم اسیر حاشیه و گرفتار بی تدبیری می شود!

یزدفردا :محمد رضا شوق الشعراء:استان یزد بازهم اسیر حاشیه و گرفتار بی تدبیری می شود!؟در دولتی که یکی از باسابقه ترین سفرای «زباندان» ایران و یکی از  دیپلمات ترین افراد کاردان و متخصص، سکاندار وزارت خارجه آن می باشد، دیپلمات های با سابقه و کاردان چه جایگاه و قرب و منزلتی دارند؟ و آیا ظریف اجازه می دهد که چنین دیپلمات های کار کشته ای وزارت خارجه را ترک کرده و وارد کارهای حاشیه ای و غیرمرتبط در استانهای کوچک شوند؟
چرا دیپلمات متخصص و متعهد و باسابقه ای که سالهای سال سفیر ایران در کشورهای شیلی، یوگسلاوی، عمان و قطر بوده و در این رابطه کتاب های زیادی چون «بررسی مشکل کوزوو»،«بحران بوسنی و هرزگوین»، «تاریخ مسلمانان در یوگسلاوی و جنگ بوسنی و هرزگوین، «روش کار در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران»، «کتاب سبز کرواسی»، «چگونگی فروپاشی یوگسلاوی»، «شورش ظفار و نقش ایران»، «ساختار سیاسی اقتصادی شیلی»، «آثار تمدن ایران در شیلی» و ... را نوشته و نوشتاری در رابطه با کویر و یزد ندارد، باید استاندار یزد شود؟
استان کوچک صنعتی و ثروتمند یک میلیون نفری یزد که در مرکز ایران اسلامی قرار گرفته، دیپلمات و سیاستمدار کارکشته می خواهد چکار؟ آیا برای حل مشکل بحران آب، باید دیپلمات ها را وارد میدان و عرصه ای کرد که یکسوی آن اصفهانی ها قرار دارند؟
یکی از تحلیلگران و مشاوران برجسته وزارت خارجه که اینک باید در دولت تدبیر و امید بازوی توانمندی برای ظریف باشد، چرا باید انرژی و توانش در استانداری یزد به هدر رود؟ آیا آنچه که درباره او تحت عنوان «اعتدال گرایی و تدبیر » در یزد فردا نوشته شده دروغ است!؟
و اما آیا کسی که سالهای سال در یزد نبوده و در هوای آلوده یزد نفس نکشیده و نقاط مختلف شهر و استان را ندیده و به مسائل و مشکلات مردمان مناطق مختلف شهر و استان آشنایی ندارد، می تواند استاندار خوب و شایسته ای برای یزد باشد!؟
باشد که نخبگان استان، دور- بین و جامع نگر بوده و به فردای استان بیندیشند، به یک جراح حاذق کسی پیشنهاد خلبانی نمی کند، همچنان که قرار نیست راننده اتوبوس، کاپیتان کشتی شود.
باید اجازه داد که دولت اعتدالی، بدون جوسازیهای سیاسی و بر اساس توانمندی و شایستگی افراد، استانداری برای یزد انتخاب کند، و آسایش کسی است که اگر استاندار یزد شود، بیشتر از هر کس بخود زیان خواهد زد و حیف است که او با چنین سوابق ارزشمندی در یزد کوچک بسوزد و هدر رود و گرفتار «حلقه سپید» شود، و اما آیا دولت تدبیر و امید، اشتباهات دولت خاتمی و احمدی نژاد را در یزد تکرار خواهد کرد؟
تبصره اول: اعلام حمایت پانزده نفر از نخبگان «بی نام» یزد از آسایش زارچی
به گزارش یزدفردا : پانزده از نخبگان استان یزد، که نام و فامیل و شغلشان مشخص نیست، در نامه ای که نسخه ای از آن در اختیار یزدفردا  قرار گرفته حمایت خود را از آسایش زارچی برای تصدی پست استانداری یزد اعلام کردند.
 متن کامل نامه نخبگان یزدی که به امضاء پانزده نفر از نخبگان یزدی رسیه به شرح زیر است :
بسمه تعالی
ضرورت نقش آفرینی  و تصمیم سازی موضوعیت که در سالهای اخیر نظر به تاکیدات مقام معظم رهبری جایگاه نخبگان کشور در این زمینه را بیش از پیش مشخص و تبیین کرده است چرا که در این میان حضور خواص وظیفه ای راهبردی ایفا می کند .
به همین جهت ما  تعدادی از نخبگان و دانشگاهیان جوان استان برآن شدیم تا با تحقیقات  و بررسی های گسترده لازم در مبحث مدیریت کلان استان بروزکرده و با عنایت به ویژگی های شاخص دکتر محمد جواد  آسایش به مانند پتانسیل های ایشان در مدیریت  و بخصوص جلب سزمایه گذاران خارجی در صنعت  و معدن استان تعاملات سازنده و مشی اعتدال روی ایشان با خواص  و گروههای سیاسی  و همچنین سابقه درخشان  و موفق ایشان که منجر به شناخته شدن آقای آسایش در میان مدیران دولتی  و در ادامه بالا بودن قدرت رایزنی ایشان شده است . حمایت خود را از تصدی جایگاه استانداری توسط ایشان اعلام نماییم .
جمعی از نخبگان و دانشگاهیان یزدی
تبصره دوم: چه خوب بود که برای رفع شبهه، این نخبگان عزیز و دلسوز، نام و فامیل خود را نیز می نوشتند!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا