راه اندازی اتاق مشاور كتابدار در كتابخانه های عمومی استان

یزدفردا "مدیر كل كتابخانه های عمومی در دیدار با حسین مسرت ، محقق ، پژوهشگر و مسئول بخش مرجع و اطلاع رسانی كتابخانه مرحوم وزیری خواستار تعامل بیشتر نامبرده با اداره كل كتابخانه های عمومی استان گردید .
مهندس علائی از تشكیل مجمعی با حضور جمعی از فرهیختگان و اساتید مجرب و متخصص رشته كتابداری برای ارائه راهكار های عملیاتی هم در زمینه اعتلای كتابخانه های عمومی و هم در بحث اتاق مشاوره برای اطلاع رسانی به مخاطبین در آینده نزدیك خبر داد .
وی در بازدید از بخش مرجع و مركز اطلاع رسانی كتابخانه مرحوم وزیری با حسین مسرت ، محقق ، پژوهشگر و مسئول بخش مرجع و اطلاع رسانی كتابخانه مرحوم وزیری دیدار نمود
به گزارش روابط عمومی اداره كل كتابخانه های عمومی استان در این دیدار كه انتظاری و موسوی مدیر و معاون كتابخانه نیز حضور داشتند علائی گزارشی از برنامه ها و اقدامات فوق برنامه اداره كل كتابخانه های عمومی استان را در راستای اعتلای فرهنگ مطالعه مفید و جذب بیشتر مخاطب از جمله " جمع آوری كتب نویسندگان یزدی ، ایجاد اولین كنابخانه كودك در استان با نام مرحوم آذر یزدی ، طرح هاتف كتاب ، برگزاری مسابقات كتابخوانی و سیر های مطالعاتی و ...... " ارائه نمود و اظهار داشت : زمانی این برنامه ها به هدف خواهد نشست كه كتابداران نیز بتوانند در چرخه اطلاع رسانی به مخاطب و برآورده ساختن نیازهای وی همگام شوند .
 وی از مسرت خواست برنامه های خود را به ویژه در خصوص نحوه جمع آوری آثار نویسندگان یزدی به عنوان فردی كه در این زمینه فعالیت دارد ارائه نماید .
حسین مسرت نیز وجود كتابداران خبره و مسئولیت پذیر را باعث رونق و شادابی كتابخانه ها دانست و گفت : بهتر است كتابداران ما از كتاب آر به كتابدار متخصص مبدل گردند . وی آموزشهای تخصصی كتابداری به صورت دوره ای را بهترین راهكار دانست و برای همكاری با اداره كل كتابخانه های عمومی استان قول مساعد داد .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا